Citroen DS4 1.6 HDI So Chic
Wysoka cena oryginalności
Serią DS Citroen zamierza zjednać sobie europejskich nabywców z zasobnymi portfelami. Czy znajdzie się wielu chętnych do wyłożenia sporej sumy za francuza?
Serią DS Citroen zamierza zjednać sobie europejskich nabywców z zasobnymi portfelami. Czy znajdzie się wielu chętnych do wyłożenia sporej sumy za francuza?
Design kompaktu odważnie pukającego do drzwi klasy premium wyraźnie odcina się od ulicznej szarości. Przy właściwym doborze zewnętrznych akcesoriów auto może wywoływać przyspieszone bicie serca. Prezentuje się równie dobrze, a może nawet lepiej niż konkurencja z Włoch - Alfa Romeo Giulietta. Dotyczy to zwłaszcza tyłu, gdzie zachodzące na błotniki lampy i ciekawie wyprofilowany zderzak, tworzą zgrabną całość.
Równie ciekawie przedstawia się sytuacja wewnątrz pojazdu. Mimo, iż kokpit wyda się znajomy użytkownikom C4, to nie powinno budzić wątpliwości, że mamy do czynienia z projektem, w przypadku którego najważniejsze było poczucie dobrego smaku. Nasze największe zainteresowanie wzbudziły materiały wykończeniowe. Ich zdecydowana większość jest miękka i przyjemna w dotyku.
Citroen przygotował jednostki napędowe dla miłośników oszczędności jak i tych nastawionych stricte na sport. Opracowany wspólnie z inżynierami BMW turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 to propozycja dla wymagających klientów. Uznaliśmy, że optymalnym wyborem będzie 1.6 HDI, dlatego postanowiliśmy mu się bliżej przyjrzeć. Dla osób, które nie spodziewają się sportowego przyspieszenia, silnik będzie zadowalający zarówno pod względem dynamiki jak i spalania.
Samochód nie jest tani, jednak wyszukany styl i podążanie za modą zawsze wymagały od zainteresowanych zasobnego portfela.