Citroen C5 2.2 HDi

None

Obraz

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Choć niektórym trudno będzie w to uwierzyć - francuski koncern postanowił rzucić wyzwanie niemieckiej technologii i zbudować samochód, który będzie w stanie konkurować nie tylko z takimi markami, jak Volkswagen, ale nawet Audi. Stworzono też kontrowersyjną, telewizyjną kampanię reklamową. Wszystko po to, by przekonać potencjalnych klientów, że nowy C5 jest: "Bez wątpienia niemiecki".
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Kształt maski, mocno pochylona przednia szyba, opływowe linie i wklęsła szyba tylna oraz prześwit, zmniejszający się wraz ze wzrostem prędkości – nowy Citroen C5 jest podporządkowany wymaganiom aerodynamiki, a przy okazji nie brak mu stylu. Wklęsła tylna szyba nie jest tylko stylistycznym gadżetem. Podczas jazdy w deszczu pozostaje sucha, a zimą nie osadza się na niej błoto.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Nowego C5 reklamowano, jako samochód z Francji o jakości typowej dla samochodów Niemieckich. Istotnie – wnętrze zaskakuje jakością wykonania i spasowania elementów. Z drugiej strony - w testowanym przez nas egzemplarzu odklejała się listwa, osłaniająca zewnętrzną krawędź przedniej szyby.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Pierwsze podejście do tego samochodu - jeśli naprawdę chcemy korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji - bez instrukcji obsługi, może zakończyć się porażką. Po dłuższej chwili odkrywamy jednak, że to wcale nie aż tak bardzo trudne i Citroena da się oswoić.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Największą zaletą tego samochodu jest komfort podróżowania. Citroen C5 jest oferowany w dwóch wersjach zawieszenia. W obu jest ono wielowahaczowe, ale za dopłatą otrzymujemy klasyczne dla tej marki rozwiązanie hydropneumatyczne - Hydractive trzeciej generacji. Za niemal całkowite pochłanianie nierówności odpowiedzialne są sfery, wypełnione w połowie azotem i olejem. Podczas szybkiej jazdy nadwozie jest automatycznie obniżane o 15 mm, co poprawia stabilność w zakrętach i zmniejsza opory powietrza. Dodatkowo, pracę hydropneumatycznego zawieszenia można usztywnić przyciskiem sport. Natomiast, podczas jazdy z niskimi prędkościami po gruntowych drogach – samochód możemy podnieść o 20 mm. System automatycznie poziomuje samochód i sprawia, że kontakt auta z nawierzchnią jest prawie niewyczuwalny.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Nocą niepowtarzalny klimat we wnętrzu C5 tworzy diodowe oświetlenie. Rozmieszczone w poprzek deski rozdzielczej listwy oraz dwie diody w podsufitce dają delikatną, pomarańczową poświatę.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Gdy pasażer wsunie dłoń do schowka w drzwiach – fotokomórka automatycznie włączy jego podświetlenie. Efektowne oświetlenie można częściowo wygasić przyciskiem w desce rozdzielczej. Osobnym klawiszem możemy też wyłączyć wszystkie źródła światła w kabinie, łącznie z monitorem nawigacji. Wówczas aktywny pozostanie jedynie prędkościomierz.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Opływowe linie i wklęsła szyba tylna oraz prześwit, zmniejszający się wraz ze wzrostem prędkości – nowy Citroen C5 jest podporządkowany wymaganiom aerodynamiki, a przy okazji nie brak mu stylu. Wklęsła tylna szyba nie jest tylko stylistycznym gadżetem. Podczas jazdy w deszczu pozostaje sucha, a zimą nie osadza się na niej błoto.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Samochód zdaje się płynąć nad dziurawymi drogami, a stopień izolacji podróżujących nim osób od nierówności jezdni trudno porównać z jakimkolwiek innym autem. Zbliżone efekty osiągają tylko zawieszenia komfortowych limuzyn najdroższych marek.
[Fot. Marek Wieliński]

10 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Za niemal całkowite pochłanianie nierówności odpowiedzialne są sfery, wypełnione w połowie azotem i olejem. Podczas szybkiej jazdy nadwozie jest automatycznie obniżane o 15 mm, co poprawia stabilność w zakrętach i zmniejsza opory powietrza. Dodatkowo, pracę hydropneumatycznego zawieszenia można usztywnić przyciskiem sport. Natomiast, podczas jazdy z niskimi prędkościami po gruntowych drogach – samochód możemy podnieść o 20 mm. System automatycznie poziomuje samochód i sprawia, że kontakt auta z nawierzchnią jest prawie niewyczuwalny.
[Fot. Marek Wieliński]

11 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Kształt maski, mocno pochylona przednia szyba, opływowe linie i wklęsła szyba tylna oraz prześwit, zmniejszający się wraz ze wzrostem prędkości - nowy Citroen C5 jest podporządkowany wymaganiom aerodynamiki, a przy okazji nie brak mu stylu.
[Fot. Marek Wieliński]

12 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Atutem C5 jest bagażnik o pojemności 439 litrów, który ma idealnie płaską podłogę i regularne kształty, przez co jest bardzo ustawny. Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy aż 1462 litry przestrzeni bagażowej.
[Fot. Marek Wieliński]

13 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Citroen C5 pełen jest elektronicznych urządzeń. Po zajęciu miejsca za kierownicą w elektrycznie sterowanym i podgrzewanym fotelu z osobną regulacją kąta pochylenia górnej i dolnej części oparcia oraz funkcją masażu, oczom kierowcy ukazuje się las wyświetlaczy i przycisków.
[Fot. Marek Wieliński]

14 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Pierwsze podejście do tego samochodu - jeśli naprawdę chcemy korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji - bez instrukcji obsługi, może zakończyć się porażką. Po dłuższej chwili odkrywamy jednak, że to wcale nie aż tak bardzo trudne i Citroena da się oswoić.
[Fot. Marek Wieliński]

15 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Zestaw wskaźników z trzema okrągłymi, analogowymi zegarami, wewnątrz których znajdują się ciekłokrystaliczne wyświetlacze. Wśród nich jest nawet wskaźnik temperatury oleju silnikowego.
[Fot. Marek Wieliński]

16 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Ciekawostką, typową dla samochodów tej marki jest nieruchoma centralna część kierownicy w której umieszczono przyciski i rolki, sterujące nawigacją, radiem i pokładowym komputerem. Rozwiązanie w którym centralna część kierownicy pozostaje nieruchoma, a kręci się tylko jej wieniec może szokować, ale ma swoje zalety.
[Fot. Marek Wieliński]

17 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

W tym samochodzie z całą pewnością nie będziemy się nudzić stojąc w korkach. Jest odtwarzacz filmów DVD, a nawet pokładowy system zarządzania funkcjami z którego pomocą możemy zdecydować z jakim opóźnieniem będzie gasnąć światło we wnętrzu, po opuszczeniu auta. Pokładowa nawigacja z trójwymiarowymi mapami dysponuje twardym dyskiem o pojemności 30 GB z czego 10 GB zarezerwowano dla plików muzycznych (audio z 8 głośnikami brzmi znakomicie). Jest też system pomiaru miejsc parkingowych, który poinformuje, czy się zmieścimy.
[Fot. Marek Wieliński]

18 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Nocą niepowtarzalny klimat we wnętrzu C5 tworzy diodowe oświetlenie. Rozmieszczone w poprzek deski rozdzielczej listwy oraz dwie diody w podsufitce dają delikatną, pomarańczową poświatę. Podświetlone są również wewnętrzne klamki. Gdy pasażer wsunie dłoń do schowka w drzwiach – fotokomórka automatycznie włączy jego podświetlenie. Efektowne oświetlenie można częściowo wygasić przyciskiem w desce rozdzielczej. Osobnym klawiszem możemy też wyłączyć wszystkie źródła światła w kabinie, łącznie z monitorem nawigacji. Wówczas aktywny pozostanie jedynie prędkościomierz.
[Fot. Marek Wieliński]

19 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Testowaną wersję wyposażono w silnik biturbo 2.2 HDi o mocy 173 KM (przy 4 tys. obr./min.) Maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny już przy 1,5 tys. obrotów, co w połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów sprawia, że samochód jest bardzo elastyczny.
[Fot. Marek Wieliński]

20 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Po zajęciu miejsca za kierownicą w elektrycznie sterowanym i podgrzewanym fotelu z osobną regulacją kąta pochylenia górnej i dolnej części oparcia oraz funkcją masażu, oczom kierowcy ukazuje się las wyświetlaczy i przycisków. Na wprost, zestaw wskaźników z trzema okrągłymi, analogowymi zegarami, wewnątrz których znajdują się ciekłokrystaliczne wyświetlacze. Wśród nich jest nawet wskaźnik temperatury oleju silnikowego.
[Fot. Marek Wieliński]

21 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Komfort w przypadku C5 to także dobra izolacja akustyczna wnętrza i sporo przestrzeni – za wyjątkiem tej nad głowami, zwłaszcza na tylnym siedzeniu (za sprawą opadającej linii dachu). Unikalny jest system oddzielnej regulacji dolnej i górnej części oparć przednich foteli.
[Fot. Marek Wieliński]

22 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

W tylnych drzwiach i na tylnej szybie zamontowano rolety, które bardzo trudno zakotwiczyć, a robienie tego nie ma sensu, bo i tak niewiele zasłaniają. Totalną ergonomiczną porażką jest uchwyt na napoje w centralnym schowku, który... składa się, gdy próbujemy do niego wcisnąć kubek z kawą.
[Fot. Marek Wieliński]

23 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Atutem C5 jest bagażnik o pojemności 439 litrów, który ma idealnie płaską podłogę i regularne kształty, przez co jest bardzo ustawny. Szkoda, że w pokrywie bagażnika zastosowano staromodne zawiasy, zabierające sporo przestrzeni, którą można by lepiej wykorzystać.
[Fot. Marek Wieliński]

24 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Testowaną wersję wyposażono w silnik biturbo 2.2 HDi o mocy 173 KM (przy 4 tys. obr./min.) Maksymalny moment obrotowy 370 Nm dostępny już przy 1,5 tys. obrotów, co w połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów sprawia, że samochód jest bardzo elastyczny. Z tym silnikiem nie poczujesz, że jedziesz dieslem. Dwa wałki wyrównoważające łagodzą jego pracę, a dobry układ wydechowy i wytłumienie wnętrza sprawiają, że prawie go nie słychać. Średnie zużycie oleju napędowego w teście wyniosło 8,9 l/100 km. W tej wersji C5 przyspiesza do setki 9,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 219 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

25 / 25Citroen C5 2.2 HDi

Obraz

Za niemal całkowite pochłanianie nierówności odpowiedzialne są sfery, wypełnione w połowie azotem i olejem. Podczas szybkiej jazdy nadwozie jest automatycznie obniżane o 15 mm, co poprawia stabilność w zakrętach i zmniejsza opory powietrza. Dodatkowo, pracę hydropneumatycznego zawieszenia można usztywnić przyciskiem sport. Natomiast, podczas jazdy z niskimi prędkościami po gruntowych drogach – samochód możemy podnieść o 20 mm. System automatycznie poziomuje samochód i sprawia, że kontakt auta z nawierzchnią jest prawie niewyczuwalny.
[Fot. Marek Wieliński]

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025