Citroen C4 Picasso

None

Obraz

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Citroen lubi zaskakiwać i nie produkuje aut banalnych. Tak było i jest. Ten egzemplarz wyróżnia się nie tylko kształtem, ale też znakomitą widocznością oraz mnóstwem przestrzeni we wnętrzu. Trudno uwierzyć, że zbudowano go na płycie podłogowej zwykłego C4. Taki właśnie jest Citroen C4 Picasso.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Odpalamy silnik i w drogę. Pod maską pracuje udana konstrukcja: diesel 1.6 Hdi o mocy 110 KM, rozwijanej przy 4 000 obr./min. Choć na tej samej płycie podłogowej jeździ swoją "cytryną" Sebastien Loeb - do rajdów to za mało, ale na rodzinną wyprawę w zupełności wystarczy. Prędkość maksymalna to 180 km/h, a przyspieszenie - niestety, całe 13,5 sekundy. Maksymalny moment obrotowy to przyzwoite 260 Nm, dostępne od 1750 obr./min. Zużycie paliwa na poziomie 7,5 litra na setkę to wynik do zaakceptowania. W dodatku na trasie C4 Picasso spala od około 5 do niespełna 6 litrów.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Z zewnątrz widać spadzistą z tyłu i z przodu, zaokrągloną sylwetkę, ogromną powierzchnię szyb i wysokie, duże drzwi przez które z łatwością dostaniemy się do środka.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Najpierw francuski koncern pokazał siedmioosobową wersję Grand Picasso. Prezentowana w naszym teście jest od niej krótsza o 12 cm i może przewieźć pięciu podróżnych.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Zawieszenie, jak przystało na francuskie auto jest wzorcem komfortu, ale na dużych nierównościach potrafi odezwać się z donośnym łoskotem, no i jest miękkie. Bardzo miękkie.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Dłuższa jazda pofalowaną nawierzchnią mniej odpornych może prowadzić do morskiej choroby. Wpadnięcie z większą prędkością na odcinek wyboistego asfaltu kończy się utratą stabilności kierunku jazdy.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

W środku czeka estetyczny szok. Tablica zegarów, a dokładniej - ciekłokrystaliczny wyświetlacz w którym możemy zmieniać kolor podświetlenia znajduje się w centrum deski rozdzielczej.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Dodatkowe lusterko pozwala obserwować dzieci siedzące na tylnej kanapie.

/ 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Wielka przednia szyba daje znakomitą widoczność. Kończy się nad głową kierowcy. Podczas jazdy w słońcu to może przeszkadzać. Na szczęście ten nietypowy samochód wyposażono w równie nietypowe osłony przeciwsłoneczne, które rozwiązują problem.

10 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Nietypowa jest również kierownica. Środkowa część z mnóstwem rolek i przycisków pozostaje nieruchoma, obraca się tylko wieniec. To rozwiązanie spotkamy także w innych modelach Citroena i trzeba się do niego przyzwyczaić.

11 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Na środku ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Po jego lewej i prawej stronie - ogromne, płaskie schowki. W całym aucie jest ich mnóstwo. Poniżej kolejny patent Citroena: rozpylacz zapachów.

12 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Elektroniczna tablica zegarów. Możemy zmieniać kolor jej podświetlenia. Znajdujący się poniżej wielki przycisk służy do obsługi elektrycznego hamulca postojowego.

13 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Po obu stronach deski rozdzielczej zamontowano szerokie schowki. Kierowca i pasażer na pewno nie pokłócą się o ustawienie żądanej temperatury. Każdy ma swój, oddzielny panel sterowania klimatyzacją.

14 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Kierowca i jego czterej pasażerowie mają mnóstwo miejsca, każdy ma swój wygodny fotel, który w razie potrzeby można złożyć.

15 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Za drugim rzędem siedzeń czeka mnóstwo przestrzeni bagażowej z pomysłowym koszykiem na zakupy.

16 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Bez składania tylnych foteli bagażnik ma pojemność pół tysiąca litrów.

17 / 17Rodzinna przygoda

Obraz
© Marek Wieliński

Po złożeniu siedzeń do dyspozycji mamy 1730 litrów. W zależności od wyposażenia ceny kształtują się na poziomie od 81,5 do około 92 tys. zł. W zamian otrzymujemy auto idealne dla wielodzietnej rodziny. Niezbyt szybkie, ale bardzo wygodne, praktyczne i bezpieczne (pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP). Silnik: oszczędny i cichy. Nie licząc ceny zakupu, podróżujemy tanio, mamy dobre widoki na przyszłość przez panoramiczną przednią szybę, a w portfelu zaoszczędzone na paliwie pieniądze na wspólny wyjazd. Czego chcieć więcej?

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła