Citroen C4 1.6 VTi

None

Obraz

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Poprzedni Citroen C4 był odważnym krokiem ze strony producenta. Nietuzinkowa stylistyka, wespół z atrakcyjnym dla oka wystrojem wnętrza i sporą paletą jednostek napędowych, spotkała się z ciepłym przyjęciem klienteli na Starym Kontynencie. Jednak czas mija nieubłaganie, więc nadszedł moment na wprowadzenie kolejnej generacji modelu.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

W przypadku nowego przedstawiciela segmentu kompaktowego, styliści poszli w kierunku, który obrali już wcześniej. C4 wyraźnie upodobniło się do o numer mniejszego brata - C3.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Taki wariant z pewnością niezbyt szybko się opatrzy i długo pozostanie świeży. Niestety nie przewidziano innych odmian nadwozia. Producent zapewnia, iż pięciodrzwiowy hatchback powinien zadowolić zdecydowaną większość nabywców, pozostawiając dla bardziej wybrednych wersję DS4, która niedawno miała swą premierę na targach w Paryżu.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Ponadto zrezygnowano z jakże charakterystycznych u poprzednika agresywnych przetłoczeń i wyrazistych linii. Teraz postawiono na uniwersalność i większą zachowawczość, czym Francuzi będą chcieli przekonać do siebie część zwolenników chociażby Volkswagena, czy Opla.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Ponadto zrezygnowano z jakże charakterystycznych u poprzednika agresywnych przetłoczeń i wyrazistych linii. Teraz postawiono na uniwersalność i większą zachowawczość, czym Francuzi będą chcieli przekonać do siebie część zwolenników chociażby Volkswagena, czy Opla.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

C4 sprawia wrażenie dojrzałej konstrukcji i powinien cieszyć się dość dużym zainteresowaniem.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

C4 sprawia wrażenie dojrzałej konstrukcji i powinien cieszyć się dość dużym zainteresowaniem.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Konstruktorzy zaprojektowali kabinę w taki sposób, że czwórka dorosłych z powodzeniem przyjmie dogodne pozycje zarówno z tyłu, jak i z przodu.

/ 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Podobnie jak i na zewnątrz, tak i wewnątrz odnajdziemy sporą dawkę wytwornej elegancji i szyku. Atrakcyjnie uformowana deska rozdzielcza cechuje się niezłą przejrzystością, dzięki czemu obsługa urządzeń pokładowych nie powinna nastręczać większych trudności. Panel centralny nie przytłacza, natomiast dzięki zastosowaniu różnorodnych kolorów materiałów wykończeniowych, korzystnie wpływa na odczucia pasażerów, zaś wbudowany ekran nawigacji w topowych wersjach, będzie również czytelny podczas słonecznych dni.

10 / 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wszelkie przełączniki znajdują się na wyciągnięcie ręki, a ich jakość zdaje się wytyczać nowe standardy w klasie kompaktowej. Plastiki obecne w przedziale pasażerskim zasługują na oklaski. W znacznej części są one miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie bardzo solidnych. Ten dobry efekt uzupełniają wygodne fotele z opcjonalną funkcją masażu pleców. Dotychczas nie zdarzało się, aby któryś z rywali wyposażony był w takie udogodnienie.

11 / 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wszelkie przełączniki znajdują się na wyciągnięcie ręki, a ich jakość zdaje się wytyczać nowe standardy w klasie kompaktowej. Plastiki obecne w przedziale pasażerskim zasługują na oklaski. W znacznej części są one miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie bardzo solidnych. Ten dobry efekt uzupełniają wygodne fotele z opcjonalną funkcją masażu pleców. Dotychczas nie zdarzało się, aby któryś z rywali wyposażony był w takie udogodnienie.

12 / 12Czas na zmiany

Obraz
© Piotr Mokwiński

W razie chęci wybrania się w dalszą podróż, z pomocą przyjdzie dość spory, bo 408-litrowy bagażnik. Ta wartość pozycjonuje C4 w ścisłej czołówce segmentu.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy