Lada chwila na kinowe ekrany wchodzi najnowsza odsłona serii Transformers: Dark of the Moon. Aby to uczcić, Chevrolet wprowadza specjalną edycję Camaro Coupe Transformers 2012 dla fanów Bumblebee.
- Film Transformers pomógł w prezentacji Camaro i Chevroleta dla nowej generacji fanów - powiedział Rick Scheidt, wiceprezes ds. marketingu Chevroleta. - Rola odgrywana przez samochód pomogła Camaro stać się najlepiej sprzedającym się sportowym samochodem w Ameryce i jednym z najbardziej znanych samochodów na całym świecie.
Camaro piątej generacji zagrało wcześniej rolę Bumblebee w filmie Transformers z 2007 r. oraz w 2009 r. w filmie Transformers: Zemsta Upadłych. W sumie na te dwa filmy sprzedano bilety o wartości 1,5 miliarda dolarów i pomogły one ponownie wprowadzić Camaro na rynek po siedmioletniej przerwie w sprzedaży.
W 2009 roku, według amerykańskiego serwisu Yahoo!Autos, Camaro był najczęściej wyszukiwanym samochodem w sieci, mimo że pierwsze modele dotarły do dealerów dopiero pod koniec owego roku. Rok później Camaro objął prowadzenie w sprzedaży, na amerykańskim rynku samochodów sportowych, wyprzedzając Forda Mustanga po raz pierwszy od 24 lat. Zaś w 2011 r. Camaro nadal prowadzi w swoim segmencie, wspomagany przez wprowadzenie na rynek modelu w wersji kabriolet. Od początku roku sprzedano 40 275 egzemplarzy Camaro, a w tym samym czasie Mustang osiągnął sprzedaż na poziomie 30 206 sztuk.
Edycja Transformers 2012 będzie oferowana w Ameryce Północnej dla Camaro Coupe w opcjach wyposażenia 2LT i 2SS. Samochody będą wykonane w żółtym kolorze z czarnymi pasami, które rozciągają się od maski, przez dach aż po pokrywę bagażnika i tylny spoiler. Oprócz dodatków standardowo oferowanych w popularnym pakiecie RS, wersja Transformers obejmuje także czarne 20-calowe obręcze kół, a także logo Autobot na dekielku oraz na błotniku.
We wnętrzu Transformers Camaro znajdziemy czarną skórę, zaakcentowaną żółtymi przeszyciami na tablicy rozdzielczej, centralnej konsoli, podłokietnikach i fotelach. Logo Autobot jest wyszyte na przednich zagłówkach, a także na pokrywie w konsoli centralnej. Dodatkowo dostępne są także dwie opcje instalowane przez dealera: ekskluzywne, 21-calowe felgi w kolorze czarnym oraz pakiet "black ground-effects".
Zamówienia klientów na specjalną edycję Camaro Transformers 2012 będą przyjmowane od lipca, a samochody zostaną dostarczone do dealerów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie we wrześniu. Podobny pakiet będzie dostępny w Europie wraz z wprowadzeniem Camaro na rynek we wrześniu 2011 roku. Auto będzie można kupić również w Kanadzie, Chinach, Japonii, RPA oraz na Bliskim Wschodzie.
WP: Lopez