BMW Serii 3 E46 (1998-2007) - polecamy warunkowo
Prawdopodobnie najlepsze BMW Serii 3 jakie opuściło bramy fabryk niemieckiego producenta. Na rynku jest jeszcze sporo zadbanych egzemplarzy, ale dotyczy to głównie wersji coupé i cabrio z silnikami benzynowymi. Te można kupować w ciemno, w przeciwieństwie do wyeksploatowanych diesli.
Z "trójką" jest podobnie jak z Audi A4, ale nieco lepiej. To dobrze jeżdżący, ciasny model segmentu D, który poza znaczkiem BMW i znakomitym zawieszeniem nie oferuje niczego specjalnego, jeżeli mówimy o sedanie i kombi. Coupé i Cabrio to klasyki i poszukiwane modele, zwłaszcza te zadbane. Jednak zwykłe samochody do normalnego użytkowania lepiej sobie odpuścić, bo w tej klasie są przestronniejsze i tańsze w eksploatacji auta.
Warto jednak zaznaczyć, że generacja E46 to wciąż najpopularniejsza Seria 3 na polskim rynku wtórnym. Była produkowana aż do 2007 r. Jeżeli naprawdę chcecie taki samochód, bo zależy wam na przyjemności z jazdy, warto rozejrzeć się za egzemplarzami z końcówki produkcji z sześciocylindrowymi, benzynowymi jednostkami 2,8 lub 3,0. Żeby rzeczywiście cieszyć się ich posiadaniem, trzeba zapłacić ponad 20 tys. zł. To sporo w porównaniu z najtańszymi autami, które można kupić już poniżej 5000 zł.