Audi A4 B5 (1994-2001) - nie polecamy
Marzenie każdego Polaka sprzed 20 lat. Dziś auto, które wiele osób kojarzy z drogim w naprawie zawieszeniem. Rzeczywiście nie jest zbyt trwałe, a porządny remont tylko przedniej osi to wydatek ponad 1000 zł. Tyle tylko, że polskie drogi przez ostatnie lata mocno się poprawiły, więc pod tym względem eksploatacja A4 nie przynosi już dużych problemów.
Niestety obraz polskich dróg nie zmienia obrazu tych samochodów. Bardzo często są wyeksploatowane do granic możliwości, serwisowane najtańszym kosztem i kosztują już od 2 tys. zł. Audi A4 jest przy dzisiejszych standardach najwyżej kompaktem z małym bagażnikiem, nawet w wersji kombi. Jeździ przyjemnie, ale tylko wtedy, gdy jest sprawne, natomiast jest dobrze wyposażone i ma mocny silnik. Obecnie najlepszym wyborem jest jednostka benzynowa 1,8 o mocy 125 KM z instalacją gazową, którą w 90 proc. przypadków będziecie musieli zmienić lub poprawić.
Trudno znaleźć argumenty przemawiające za zakupem tego modelu. Kiedyś był hitem, dziś powoli staje się youngtimerem, choć jeszcze daleko mu do tego. Ładne egzemplarze, kosztujące ponad 10 tys. zł mają swój urok, ale poza nimi oraz wersją quattro (do pokonywania ośnieżonych dróg) nie ma na rynku aut, które można polecić. Jeżeli szukacie samochodu tej klasy i wielkości... kupcie inny.