Cadillac Escalade: amerykański król SUV-ów
SUV-y to rodzaj samochodów, który narodził się w USA. Wielkie samochody wywodzące się od modeli terenowych otrzymywały bardziej luksusowe wyposażenie i zamieniały się w typowo bulwarowe środki transportu. Ikoną tego stylu jest Cadillac Escalade – wielki, ostentacyjny i luksusowy. Nic dziwnego, że nowa generacja tego modelu jest jednym z bardziej oczekiwanych w Ameryce samochodów. Oto on, następca samochodu kultowego wśród raperów, gangsterów i matek wożących dzieci do szkoły.
Stylistycznie nowy Escalade łączy elementy znane z innych modeli Cadillaca i typową dla wielkich amerykańskich SUV-ów, kanciastą sylwetkę. Masywna osłona chłodnicy podkreśla wizerunek tego samochodu i ma zapewnić, że cały czas Escalade będzie postrzegany jako wyznacznik luksusu i pozycji swojego właściciela. Standardowo Cadillac oferuje 20-calowe felgi, jednak za dodatkową opłatą można będzie wybrać chromowane, 22-calowe obręcze. Tylne światła to typowe dla nowych modeli amerykańskiej marki LED-owe „słupy”, które sięgają na niemal całą wysokość samochodu. Mimo mało stylowej sylwetki, projektanci zadbali o takie szczegóły jak ukrycie tylnej wycieraczki pod spoilerem.
Wnętrze prezentuje styl znany z innych modeli Cadillaca. Wyraziste łamane linie, a do tego skóra i drewno to znak rozpoznawczy amerykańskiej marki. Całość prezentuje się ciekawie i na pewno przypadnie do gustu wielbicielom Cadillaca. Co równie ważne, wnętrze jest o kilka klas lepsze niż w dotychczasowym modelu. Coraz silniejsza konkurencja na amerykańskim rynku powoduje, że firmy z USA są zmuszane do poprawy jakości materiałów i rezygnacji z tandetnych plastików montowanych przez lata w ich samochodach. Nowy Escalade ma też bardziej przestronne wnętrze oferując więcej miejsca na głowy i nogi pasażerów. Nowy SUV dostępny będzie w konfiguracjach mieszczących 6 lub 7 osób.
Pod maską nie ma niespodzianki. Dostępna jest tylko jedna jednostka, silnik V8 EcoTec3 o pojemności 6,2 l, który oferuje 426 KM i 623 Nm. Producent obiecuje, że większy moment obrotowy dostępny jest już na niskich obrotach, co wyraźnie ma się przekładać na lepsze osiągi. Za zmianę biegów odpowiada 6-biegowy automat, a moc może być przenoszona na tylną lub obie osie.
Klasa premium, to nie tylko lepsze materiały, ale też bogate wyposażenie. W miejsce klasycznych zegarów zamontowano ekran o przekątnej 12,3 cala, który może pracować w czterech trybach graficznych. Nie brakuje też takich dodatków jak odtwarzacz Blu-Ray, ale tez liczne systemy bezpieczeństwa automatycznie, które zapewniają między innymi automatyczne hamowanie, ostrzeganie przed zmiana pasa ruchu, adaptacyjny tempomat. Nie zabrakło też nowych zabezpieczeń antykradzieżowych jak czujniki szyb i system OnStar, który pozwala policji na zlokalizowanie skradzionego pojazdu.
sj, moto.wp.pl