| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17867/c4-sedan-2007-02.jpeg',550,375) ) |
| --- | Auto, które debiutowało najpierw w Chinach, a potem w Ameryce Łacińskiej dotrze w końcu do Europy. Pod koniec 2007 roku w wielu krajach starego kontynentu rozpocznie się sprzedaż czterodrzwiowej wersji kompaktowego Citroena C4.
Producenci przyzwyczaili nas, że wersje czterodrzwiowe projektowanych pierwotnie jako hatchbacki samochodów są kompromisem: najczęściej samochody tracą na urodzie a zyskują na funkcjonalności ze względu na większa pojemność bagażnika. W przypadku C4 sedan sprawa przedstawia się nieco odmiennie za sprawą nie tylko dłuższemu nadwoziu, ale i wydłużonemu rozstawowi osi. Samochód jest więc nie tylko pojemniejszy pod względem bagaży, ale i wygodniejszy dla pasażerów tylnej kanapy. Co zaś do wyglądu, to niejednemu przypadnie do gustu wydłużona sylwetka nawiązująca bardziej do wyglądu limuzyny, niż kompaktu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/17867/c4-sedan-2007-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nie ujawniono jeszcze cen polskich C4 w wersji sedan, a nawet nie przesądzono, czy to auto trafi do Polski. Byłoby to chyba pożądane, bo dotychczasowa sprzedaż C4 hatchback nie przyprawia o zawrót głowy. Z pewnością jedną z przyczyn jest właśnie zbyt mały bagażnik, którego pojemność wynosi zaledwie 320 litrów. Cena sedana będzie pewnie nieco wyższa od ceny promocyjnej, którą dziś trzeba zapłacić za hatchbacka (około 45 tys zł). Wpłynie na to chociażby fakt, że pozycjonowany najwyraźniej jako limuzyna sedan dostępny będzie jedynie z mocniejszymi silnikami: benzynowym 1,6i 16V 110 KM i wysokoprężnym 1,6 HDi 110 KM FAP.