BMW X5 

None

Obraz

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Obecna, druga już generacja flagowej terenówki BMW dostępna jest na rynku od 2006 r. W ubiegłym roku auto poddano kuracji odświeżającej: zmieniono nie tylko nadwozie, lecz także wyposażenie i układy napędowe. W ofercie pojawił się też nowy silnik wysokoprężny z podwójnym turbodoładowaniem - TwinPower Turbo.

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Sylwetka modelu jest dobrze znana wszystkim miłośnikom aut klasy SUV. Zmiany wprowadzone w najnowszym wcieleniu X5 mają charakter kosmetyczny - w stylistyce nadwozia dotyczą głównie wyglądu przedniego pasa (grill, zderzak, reflektory), progów oraz nowych świateł tylnych (technika LED).

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Źródłem napędu testowanego modelu było techniczne dzieło sztuki - 6-cylindrowa, rzędowa jednostka z podwójnym turbodoładowaniem, która już przy 1500 obr./min oddaje do dyspozycji 600 Nm momentu obrotowego. W efekcie każde, nawet delikatne muśnięcie pedału gazu powoduje, że ważący ponad 2 tony SUV zaczyna przyspieszać jak rasowe coupe, i to przy standardowym trybie pracy 8-stopniowej przekładni automatycznej (ma też funkcję sekwencyjnej zmiany przełożeń, ale szkoda zawracać sobie tym głowę).

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

BMW X5 po przełączeniu na opcję Sport zachowuje się tak, że momentami można zwątpić w to, że pod jego maską pracuje diesel, a nie benzynowe V8. Miłym zaskoczeniem jest niskie zużycie paliwa - w teście nie przekroczyło 10 l/100 km. Zważywszy na osiągi i masę, to bardzo dobry wynik (duża w tym zasługa systemów BMW EfficientDynamics).

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Umiarkowanie twarda charakterystyka niezależnego zawieszenia i sterowany elektronicznie napęd na 4 koła zapewniają nie tylko bezpieczne i wygodne podróżowanie, lecz także pozwalają kierowcy na pełne wykorzystanie potencjału auta na trasie. Na zakrętach X5 prowadzi się jak przyklejone do nawierzchni, a nierówności poprzeczne nie robią na nim wrażenia.

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Za to bezdroża nie należą do ulubionych miejsc X5. Choć takie parametry jak kąt natarcia 25,5 st., zejścia 22,7 st., rampowy 19,8 st., czy głębokość brodzenia 50 cm wyglądają nieźle, to jednak zbyt duże zwisy oraz brak blokad dyferencjałów zniechęcają do szaleństw w trudnym terenie.

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

/ 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

10 / 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

BMW X5 po przełączeniu na opcję Sport zachowuje się tak, że momentami można zwątpić w to, że pod jego maską pracuje diesel, a nie benzynowe V8. Miłym zaskoczeniem jest niskie zużycie paliwa - w teście nie przekroczyło 10 l/100 km. Zważywszy na osiągi i masę, to bardzo dobry wynik (duża w tym zasługa systemów BMW EfficientDynamics).

11 / 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

12 / 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

13 / 13Sportowy SUV

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe oraz elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Jakość wykończenia dla wielu producentów samochodów może stanowić wzór do naśladowania.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka