BMW seria 7 F01
Lata produkcji | 2008 - 2015 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 740i (326KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 3070 |
Długość (mm) | 5072 |
Szerokość (mm) | 1902 |
Wysokość (mm) | 1479 |
Marki | |
Model |
BMW 7 F01/F02 to piąta generacja tego modelu. Jest to następca BMW E65/E66/E67. Jednocześnie to również pierwszy model, który otrzymał w nomenklaturze fabrycznej oznaczenie "F". W gamie znajduje się F01, czyli wersja standardowa oraz F02, czyli wersja z przedłużonym rozstawem osi. Auto zaprezentowano po raz pierwszy w lipcu 2008 roku w Moskwie, a światowa premiera odbyła się już miesiąc później w Paryżu. Do seryjnej produkcji trafił w tym samym roku. Stylistycznie F01 nie nawiązuje tak bardzo do poprzednika, który był bardzo krytykowany. Za opracowanie tej generacji odpowiada Karim Antoine Habib. Produkcja odbywa się w niemieckim Dingolfing. Auto podczas debiutu posiadało najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym system skręcanych tylnych kół. Pod maską znajdują się, znane z innych modeli marki BMW (X5, X6, serii 5), silniki benzynowe o pojemności 3 litrów i 4,4 litra. Topową odmianą jest BMW 760i motorem V12 o mocy 544 KM i zautomatyzowaną, 8-biegową skrzynią biegów ZF-8HP. Dostępne są również
doładowane wersje wysokoprężne: 730d (moc 245 KM) i 740d (moc 306 KM). Auto na rynku konkuruje z Mercedesem klasy S, Audi A8, Jaguarem XJ i Lexusem LS.