Najbardziej kłopotliwe samochody
Ranking Warranty Direct
Warranty Direct stworzył ranking, w którym pod uwagę bierze się nie tylko częstotliwość awarii, ale też koszt i czas potrzebny do ich usunięcia
Zakup używanego samochodu to w Polsce loteria. Nasz rynek jest bardzo bogaty, ale też wysycony fałszywymi okazjami. Podstawą jest gruntowne sprawdzenie egzemplarza przed jego kupnem, jednak dla tych, którzy nie chcą często wydawać pieniędzy na usługi mechanika, pierwszym krokiem powinno być odrzucenie najbardziej kłopotliwych modeli. W tej kwestii ciekawą bazę informacji stworzył brytyjski Warranty Direct. Wyspiarze stworzyli ranking, w którym pod uwagę bierze się nie tylko częstotliwość awarii, ale też koszt i czas potrzebny do ich usunięcia. Każdemu modelowi przydziela się indeks niezawodności. Im jego wartość jest wyższa, tym gorzej. Oto samochody, które w poszczególnych segmentach osiągnęły najgorszy wynik. Obok nazwy podajemy wartość indeksu niezawodności oraz nazwę elementu, który sprawia najwięcej problemów.
Samochody miejskie
1. Smart Forfour - indeks 154 (zawieszenie)
2. Mini Cooper - indeks 115 (silnik)
3. Renault Modus - indeks 111 (ukł. elektryczny i elektronika)
4. Smart - indeks 104 (ukł. elektryczny i elektronika)
5. Opel Corsa (D) - indeks 98 (silnik)
Powstający od 2004 roku w holenderskiej fabryce Smart Forfour to niewielki samochód, który świetnie nadawał się do poruszania się po zatłoczonych ulicach miast. Występował jednak nawet w wersji Brabus o mocy 177 KM. Producentowi nie udało się jednak osiągnąć założonego wolumenu sprzedaży i już w 2006 roku auto przeszło do historii. Według Brytyjczyków w przypadku tego modelu problematyczne są: zawieszenie, elektryka oraz silnik. Jak wyliczył Warranty Direct, średni koszt naprawy to 378 funtów, czyli 2,1 tys. zł.