BMW seria 7 E32
| Lata produkcji | 1986 - 1994  | 
| Dostępne wersje nadwoziowe | sedan  | 
| Silniki | 730 i (188KM)  | 
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna  | 
| Rozstaw osi (mm) | 2833  | 
| Długość (mm) | 4910  | 
| Szerokość (mm) | 1845  | 
| Wysokość (mm) | 1411  | 
| Marki | |
| Model | 
BMW serii 7 E32, to największa i najbardziej luksusowa limuzyna marki BMW. Produkcję rozpoczęto w 1986 roku, i trwała do 1994 roku. To druga generacja serii 7, następca E23 i poprzednik serii 7 E38. Podczas debiutu, model ten był wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne, a w wyposażeniu znajdowały się między innymi: telefon, lodówka, pełna elektryka foteli, kolumny kierownicy i sterowania szyb, system kontroli trakcji, klimatyzacja (dwustrefowa). Z zalet wyliczyć można również dynamiczne i bardzo trwałe jednostki napędowe. Szczególnie wprowadzone w 1992 roku jednostki M20 V8, wykonane z aluminium, z 4 zaworami na cylinder oraz sekwencyjnym wtryskiem. Topową wersją silnikową była 5-litrowa V12-ka o mocy 300 KM. Jako opcję dostępne były odmiany z przedłużonym rozstawem osi (dodatkowe 11,4 centymetra). Łącznie BMW serii 7 E32 wyprodukowano w ilości 311.068 sztuk. Model konkurował z Mercedesem klasy S W126/W140, Jaguarem XJ czy Audi V8.