Trwa ładowanie...

BMW pokazało nowe wersje swoich skuterów. C 400 GT i C 400 X po zmianach

Producenci prezentują ostatnie modele, które musiały zostać dostosowane do normy Euro 5. Przy okazji zmian w silniku napędzającym skutery BMW C 400 GT i C 400 X Niemcy wprowadzili kilka ulepszeń, dzięki którym ich miejskie jednoślady są jeszcze lepsze.

BMW C 400 XBMW C 400 XŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW
d2joget
d2joget

BMW ma w swojej ofercie dwa duże skutery, a raczej dwie wersje tej samej maszyny różniące się wyglądem. C 400 GT bardziej typową dla takich jednośladów stylistykę, natomiast C 400 X został zaprojektowany, aby nawiązywać kształtem przedniego światła i błotnika do motocykli turystycznych typu adventure, czyli w przypadku BMW modeli GS. Pod spodem to jednak te same skutery.

Najważniejszą nowością, która zmusiła BMW do odświeżenia swoich skuterów, jest poprawiony jednocylindrowy silnik o pojemności 350 cm3. Jednostka ta została zmodyfikowana tak, aby spełnić normę emisji spalin Euro 5. Zmieniono głowicę cylindra, zmodyfikowano pracę czujników, ulepszono katalizator, a przede wszystkim poprawiono pracę na wolnych obrotach i zastosowano elektronicznie sterowaną przepustnicę (ride-by-wire).

Ulepszono również pracę sprzęgła przy bezstopniowej przekładni CVT. Przy tym zachowano parametry silnika, który dalej generuje maksymalną moc 34 KM przy 7500 obr./min (prawo jazdy kat. A2) i maksymalny moment obrotowy 35 Nm przy 5750 obr./min.

BMW C 400 GT Materiały prasowe
BMW C 400 GTŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Zmiany przeszedł też system kontroli stabilności ASC. Nie wymaga on już manualnej kalibracji po wymianie opon – teraz będzie się ona dokonywać automatycznie. Popracowano też nad tym, aby ASC działało delikatnej, dzięki czemu lepiej sprawdzi się na śliskiej nawierzchni. Nie będzie już potrzeby wyłączania systemu np. podczas jazdy po mokrym asfalcie.

d2joget

Przy przednim kole skutera BMW znalazły się nowe zaciski na dwóch tarczach hamulcowych. Dzięki nim hamowanie odbywa się płynniej. Dodatkowo poprawiono pracę samych dźwigni hamulców – zarówno przedniego, jak i tylnego.

Wśród innych nowości znalazło się gniazdo USB w przednim schowku, które umożliwia naładowanie telefonu. Natomiast przestrzeń bagażowa pod kanapą jest teraz bardziej równomiernie oświetlana dzięki przeniesieniu żarówki z bocznej części kufra tak, aby świeciła z góry. W ofercie znalazły się też nowe lakiery nadwozia i stylistyczne odmiany: Sport dla BMW C 400 X oraz Triple Black dla BMW C 400 GT.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj