BMW pokazało nowe wersje swoich skuterów. C 400 GT i C 400 X po zmianach

Producenci prezentują ostatnie modele, które musiały zostać dostosowane do normy Euro 5. Przy okazji zmian w silniku napędzającym skutery BMW C 400 GT i C 400 X Niemcy wprowadzili kilka ulepszeń, dzięki którym ich miejskie jednoślady są jeszcze lepsze.

BMW C 400 XBMW C 400 X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

BMW ma w swojej ofercie dwa duże skutery, a raczej dwie wersje tej samej maszyny różniące się wyglądem. C 400 GT bardziej typową dla takich jednośladów stylistykę, natomiast C 400 X został zaprojektowany, aby nawiązywać kształtem przedniego światła i błotnika do motocykli turystycznych typu adventure, czyli w przypadku BMW modeli GS. Pod spodem to jednak te same skutery.

Najważniejszą nowością, która zmusiła BMW do odświeżenia swoich skuterów, jest poprawiony jednocylindrowy silnik o pojemności 350 cm3. Jednostka ta została zmodyfikowana tak, aby spełnić normę emisji spalin Euro 5. Zmieniono głowicę cylindra, zmodyfikowano pracę czujników, ulepszono katalizator, a przede wszystkim poprawiono pracę na wolnych obrotach i zastosowano elektronicznie sterowaną przepustnicę (ride-by-wire).

Ulepszono również pracę sprzęgła przy bezstopniowej przekładni CVT. Przy tym zachowano parametry silnika, który dalej generuje maksymalną moc 34 KM przy 7500 obr./min (prawo jazdy kat. A2) i maksymalny moment obrotowy 35 Nm przy 5750 obr./min.

BMW C 400 GT
BMW C 400 GT © Materiały prasowe | BMW

Zmiany przeszedł też system kontroli stabilności ASC. Nie wymaga on już manualnej kalibracji po wymianie opon – teraz będzie się ona dokonywać automatycznie. Popracowano też nad tym, aby ASC działało delikatnej, dzięki czemu lepiej sprawdzi się na śliskiej nawierzchni. Nie będzie już potrzeby wyłączania systemu np. podczas jazdy po mokrym asfalcie.

Przy przednim kole skutera BMW znalazły się nowe zaciski na dwóch tarczach hamulcowych. Dzięki nim hamowanie odbywa się płynniej. Dodatkowo poprawiono pracę samych dźwigni hamulców – zarówno przedniego, jak i tylnego.

Wśród innych nowości znalazło się gniazdo USB w przednim schowku, które umożliwia naładowanie telefonu. Natomiast przestrzeń bagażowa pod kanapą jest teraz bardziej równomiernie oświetlana dzięki przeniesieniu żarówki z bocznej części kufra tak, aby świeciła z góry. W ofercie znalazły się też nowe lakiery nadwozia i stylistyczne odmiany: Sport dla BMW C 400 X oraz Triple Black dla BMW C 400 GT.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025