BMW ogłosiło, po pięciu latach, zakończenie produkcji modelu M6 w wersji coupe jak i kabrio. Najmocniejsza wersja kontrowersyjnego niemieckiego auta z zamokniętym dachem sprzedała się w 9 087 egzemplarzach od 2005 r. Rok później BMW rozpoczęło produkcję wersji M Power z otwartym dachem. Do 2010 r. salony opuściło w sumie 5 065 egzemplarzy tej wersji. Zarówno coupe jak i kabriolet najlepiej sprzedawały się w USA, Niemczech i w Wielkiej Brytanii.
Jak zapewne pamiętacie, pod maską najmocniejszej wersji szóstki pracuje potężny, wolnossący silnik V10 o pojemności 5l. Niemieccy inżynierowie wycisnęli z niego 500 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwalało to rozpędzić wersję cuope do setki w 4,6 sek. Wersja otwarta rozpędzała się do 100 km/h o 0,2 sek. wolniej. Niestety koniec M6, to również koniec wolnossącego V10.
Na szczęście jest iskierka nadziei. Niemcy zapowiadają bowiem nowy model M6. Samochód będzie miał pod maską nieco mniejszy silnik. Będzie to jednostka V8 z dwiema turbinami o pojemności 4.4 l i mocy 570 KM. Miejmy nadzieję, że będzie brzmiała równie dobrze, co jej poprzedniczka.
* TUTAJ DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O BMW M6 * WP: Jakub Wielicki * Wybierz urodzinowe logo WP!*