| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7660/m5-concept-bmw-01.jpg',600,443) ) |
| --- | Podczas trwającego właśnie salonu samochodowego w Genewie BMW prezentuje wersję studyjną swego ekskluzywnego modelu M5. Wyprzedzający o rok wersję produkcyjną concept z pewnością daje wyobrażenie, jaka będzie kolejna generacja produkowanego od 20 lat supersportowej limuzyny określanej przez producenta: “businessman’s express”.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7660/m5-concept-bmw-02.jpg',600,443) ) |
| --- | BMW M5 Concept wygląda niemal tak samo, jak podstawowa wersja sedan serii 5. Już ta powściągliwość stylistyczna wskazuje, w czyj celuje koncern BMW AG, szykując model M5. Bardzo sportowa i bardzo drogi samochód oferuje ekstremalne osiągi ludziom, którym jak najdalszy jest wizerunek palących opon na światła wyrostków. Finansiści, ludzie show biznesu, świetnie opłacani specjaliści – wszyscy ci, którzy chcą dysponować mocą pięciuset koni mechanicznych w samochodzie o eleganckiej powierzchowności.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7660/m5-concept-bmw-03.jpg',600,443) ) |
| --- | M5 Concept jest wyposażony w pierwszy w historii tego producenta silnik dziesięciocylindrowy. BMW nie zdradza jeszcze dokładnych parametrów silnika. Pozostaje przy deklaracji, że moc maksymalna mierzona w KM i maksymalny moment obrotowy (Nm), przekraczają wartość 500 jednostek. Napędzany takim silnikiem samochód ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 5 sekund.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7660/m5-concept-bmw-04.jpg',600,444) ) |
| --- | Silnik wykorzystuje technikę zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS i elektronikę sterująca zapożyczoną z bolidu F1, zaprojektowanego przez BMW wespół z Wiliamsem. Jako że silnik ma tak olbrzymia moc, zdecydowano się zainstalować system kontroli trakcji DSC, który zapobiegać będzie nieuchronnej utracie przyczepności, która miałaby miejsce praktycznie przy każdym dodaniu gazu. M5 mknąc będzie na dziewiętnastocalowych obręczach kół z oponami o szerokości 255 mm z przodu i 285 mm z tyłu. M5 Concept jest wyposażone jako pierwszy samochód BMW w - również zapożyczoną z F1- siedmioprzekładniową sekwencyjną skrzynię biegów.
Przeczytaj o innych premierach74. salonu samochodowego w Genewie.
Zobacz galerie zdjęć z 74. salonu samochodowego w Genewie.