BMW Concept M5 

None

Obraz

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

BMW wprowadza na rynek piątą generację swojej szybkiej limuzyny, czyli modelu M5. Na salonie samochodowym w Szanghaju zaprezentowana zostanie wersja nazwana Concept, jednak jest ona już bardzo bliska produkcyjnej.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Concept M5 jest kolejnym znakiem zapowiadającym zbliżającą się premierę tego modelu. Wygląd nowej Serii 5 jest mniej kontrowersyjny, a zarazem bardziej agresywny, niż w przypadku poprzedniczki.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Odmiana M5 jest bardziej sportowa, od specjalnie zaprojektowanego przedniego zderzaka, na dyfuzorze kończąc. Jak tłumaczy BMW, cały samochód został przeprojektowany pod kątem efektywności aerodynamicznej, tak potrzebnej w aucie o takich osiągach.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Przód samochodu wyróżniają powiększone wloty powietrza, niezbędne do chłodzenia pracującego pod maską silnika.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Aerodynamika, której najważniejszym punktem jest dopracowany dyfuzor, ma być czymś niespotykanym w samochodzie tej klasy.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Mimo, iż pod maską znalazł się "tylko" silnik V8 o pojemności 4,4l, to kierowcy nie powinni narzekać. Dzięki dwóm turbinom produkuje on 580 koni mechanicznych.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Oczywiście, cała ta moc przenoszona będzie na tylną oś. Odpowiadać za to będzie dwusprzęgłowa siedmiobiegowa skrzynia specjalnie zmodyfikowana dla tego samochodu.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

BMW tłumaczy, że brało pod uwagę doświadczenie zdobyte przy produkcji poprzedniej generacji, jednak mimo to zdecydowało się na zupełnie świeże podejście. Zaprojektowana od nowa M5-ka ma być lepsze pod każdym względem.

/ 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

BMW zapewnia, że nowa jednostka napędowa, mimo znacznie większej mocy, będzie palić 25 proc. mniej paliwa, a także będzie dużo bardziej przyjazna środowisku (między innymi dzięki funkcji Auto Start Stop).

10 / 10Wyścigowa limuzyna

Obraz
© zdjęcie producenta

Widoczne na zdjęciach wersji koncepcyjnej koła mają wyglądać tak samo na modelu produkcyjnym. 20-calowe obręcze wyposażone są w niskoprofilowe opony Michelin, które z przodu mają 265mm, a z tyłu aż 295mm szerokości.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka