BMW Concept M5
None
Wyścigowa limuzyna
BMW wprowadza na rynek piątą generację swojej szybkiej limuzyny, czyli modelu M5. Na salonie samochodowym w Szanghaju zaprezentowana zostanie wersja nazwana Concept, jednak jest ona już bardzo bliska produkcyjnej.
Wyścigowa limuzyna
Concept M5 jest kolejnym znakiem zapowiadającym zbliżającą się premierę tego modelu. Wygląd nowej Serii 5 jest mniej kontrowersyjny, a zarazem bardziej agresywny, niż w przypadku poprzedniczki.
Wyścigowa limuzyna
Odmiana M5 jest bardziej sportowa, od specjalnie zaprojektowanego przedniego zderzaka, na dyfuzorze kończąc. Jak tłumaczy BMW, cały samochód został przeprojektowany pod kątem efektywności aerodynamicznej, tak potrzebnej w aucie o takich osiągach.
Wyścigowa limuzyna
Przód samochodu wyróżniają powiększone wloty powietrza, niezbędne do chłodzenia pracującego pod maską silnika.
Wyścigowa limuzyna
Aerodynamika, której najważniejszym punktem jest dopracowany dyfuzor, ma być czymś niespotykanym w samochodzie tej klasy.
Wyścigowa limuzyna
Mimo, iż pod maską znalazł się "tylko" silnik V8 o pojemności 4,4l, to kierowcy nie powinni narzekać. Dzięki dwóm turbinom produkuje on 580 koni mechanicznych.
Wyścigowa limuzyna
Oczywiście, cała ta moc przenoszona będzie na tylną oś. Odpowiadać za to będzie dwusprzęgłowa siedmiobiegowa skrzynia specjalnie zmodyfikowana dla tego samochodu.
Wyścigowa limuzyna
BMW tłumaczy, że brało pod uwagę doświadczenie zdobyte przy produkcji poprzedniej generacji, jednak mimo to zdecydowało się na zupełnie świeże podejście. Zaprojektowana od nowa M5-ka ma być lepsze pod każdym względem.
Wyścigowa limuzyna
BMW zapewnia, że nowa jednostka napędowa, mimo znacznie większej mocy, będzie palić 25 proc. mniej paliwa, a także będzie dużo bardziej przyjazna środowisku (między innymi dzięki funkcji Auto Start Stop).
Wyścigowa limuzyna
Widoczne na zdjęciach wersji koncepcyjnej koła mają wyglądać tak samo na modelu produkcyjnym. 20-calowe obręcze wyposażone są w niskoprofilowe opony Michelin, które z przodu mają 265mm, a z tyłu aż 295mm szerokości.