BMW chce w przyszłym roku osiągnąć sprzedaż 100 tys. elektrycznych aut
*Mijają właśnie trzy lata od rozpoczęcia przez BMW projektu modeli "i", czyli proekologicznych, napędzanych czystą energią aut. Bawarski koncern ogłosił, że w przyszłym roku chce osiągnąć próg 100 tys. sprzedanych tego typu pojazdów. *
Od 2013 r. do klientów marki trafiło około 100 tys. takich aut, przy czym w tym roku BMW planuje dostarczyć ok. 60 tys. samochodów serii "i". Firma w swojej ofercie ma obecnie dwa hybrydowo-elektryczne modele - miejskie i3 oraz supersportowe i8. Oba wykorzystują niewielkie silniki spalinowe w roli generatorów energii, a napędzane są motorami elektrycznymi. Żeby poprawić wyniki w tym segmencie, Bawarczycy planują uzupełnienie swojego portfolio o kolejne modele. W cennikach zatem mają pojawić się i8 Roadster, Mini Countryman E oraz elektryczny SUV BMWX3.
- BMW serii "i" to szpica naszych innowacyjnych projektów i pole, na którym nadal będziemy sprawdzać przełomowe technologie - podkreśla Harald Krueger, prezes BMW. - Jeśli mowa o silnikach elektrycznych, to z sukcesami udało nam się je wprowadzić do codziennej motoryzacji. Naszym kolejnym celem technologicznym są samochody autonomiczne, a program BMW iNEXT ma stać się wzorcem tej technologii.
Plan wprowadzenia nowych, zeroemisyjnych aut ma też na uwadze ruchy konkurencji i wysoce prawdopodobne jest pojawienie się elektrycznych wersji serii 3 i 5, będących bezpośrednimi rywalami TesliModel 3 i Model S. Trwają także prace nad crossoverem i5, którego pierwsze szkice wyciekły do internetu.
BC/moto.wp.pl