Głównym zadaniem pojazdów hybrydowych jest wydajność. Mają one mniej spalać, oraz wydzielać mniej szkodliwych substancji. Nie spodziewamy się jednak, że osiągi hybryd będą porównywalne z ich benzynowymi braćmi - ani, tym bardziej, że będą one mocniejsze od benzyniaków.
Takie właśnie jest nowe BMW ActiveHybrid 3, wyciskając 340 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego ze swojego turbodoładowanego 3-litrowego silnika i jednostki elektrycznej pracujących razem. Dla porównania, wspomniany benzynowy brat ActiveHybrid 3 - 335i - oferuje "tylko" 300 koni mechanicznych i 406 Nm. Ta dodatkowa stadnina pozwala Hybrid 3 na osiągnięcie 100 km/h już po 5,3 sekundy, według producenta o 0,2 sekundy szybciej od 335i.
Według BMW, Hybrid 3 na samym silniku elektrycznym może przejechać do 4 km i rozpędzić się do 74 km/h (jednak wtedy trzeba zrezygnować z 4 km zasięgu). Ważniejsze są informacje dotyczące spalania - 5,9 litra na 100 km, wydzielając 139 g CO2/km. Osiągi te są m.in. zasługą funkcji start-stop, oraz trybu ECO PRO, w którym można wyłączyć (i odłączyć) silnik, gdy samochód jedzie z prędkością poniżej 160 km/h.
Litowo-jonowy akumulator umieszczony jest w bagażniku. Składa się on z 96 ogniw o łącznej wydajności 675 Wh. Moc przekazywana jest na tylne koła poprzez 8-biegową skrzynię biegów, dzielącą miejsce z 55-konnym elektrycznym silnikiem. Oczywiście, na słupku C znajduje się oznaczenie, obwieszczająca z jakim typem pojazdu mamy do czynienia. Niestety możemy jej za szybko nie zobaczyć - nie znana jest jeszcze data premiery ActiveHybrid 3.