BMW 5 

None

Obraz

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

BMW zaprezentowało właśnie swój najnowszy model swojej średniej limuzyny - serii 5. To już szósta odsłona tego pojazdy produkowanego nieprzerwanie od 1972 r.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu, dzięki którym nowe BMW serii 5 wyróżnia się wśród konkurencji.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Wygląd pojazdu cechują przede wszystkim idealne proporcje. Typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Przód to również zmiany. Najbardziej widać zmianę w nowych reflektorach, które są bardziej stonowane i mniej dynamiczne niż u poprzedniczki.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Nowe BMW serii 5 debiutuje z jednym silnikiem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

BMW 520d o maksymalnej mocy 135 kW/184 KM, wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika, ustanawia nowe standardy w swym segmencie pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE (Euro 5) wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilomet

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 300 kW/407 KM.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC dostarcza 225 kW/306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 190 kW/258 KM w BMW 528i i 150 kW/204 KM w BMW 523i.

/ 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Zaawansowane technologicznie sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 180 kW/245 KM, a BMW 525d równie imponujące 150 kW/204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Nie trzeba też chyba wspominać, że wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Limuzyna spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Euro 5.

10 / 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Standardowe rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics obejmują w zależności od modelu: odzysk energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie klapami powietrza czy sterowanie agregatami pomocniczymi, jak np. odłączaną sprężarką klimatyzacji, w zależności od faktycznego zapotrzebowania.

11 / 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Limuzyna dostępne są opcjonalnie z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. BMW 550i wyposażone jest standardowo w zoptymalizowaną pod kątem wydajności skrzynię automatyczną oraz w unowocześniony dla wszystkich modeli elektryczne wspomaganie kierownicy.

12 / 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Systemy wspomagania kierowcy, oferowane po raz pierwszy w ramach BMW ConnectedDrive, obejmują asystenta parkowania, funkcję Surround View, ostrzeganie o kolizji z aktywacją hamulców, a także tempomat aktywny, funkcję Stop & Go oraz nową funkcję Speed Limit Device.

13 / 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Dostępne są ponadto takie funkcje jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, wyświetlacz Head-Up, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz kamera cofania.

14 / 14Luksusowy średniak z Bawarii

Obraz
© zdjęcie producenta

Światowa premiera nowego BMW serii 5 Limuzyna otwiera nowy rozdział w historii firmy. W ciągu pięciu generacji modelowych sprzedaż BMW serii 5 wyniosła ponad 5,5 miliona egzemplarzy. Obecny model oparty jest na całkowicie nowej koncepcji pojazdu zastosowanej również w luksusowych limuzynach serii 7. Auta powstają również w tym samym zakładzie w Dingolfing.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne