Prace przygotowawcze prowadzone są niemal na całym odcinku drogi ekspresowej S5, który realizuje włoska spółka Astaldi. Począwszy od węzła Trzebnica, aż do węzła Wrocław-Północ wykonywane są kolejne roboty, które wraz z nadejściem wiosny, a co za tym idzie bardziej stabilnej aury, pozwolą na wjazd na plac budowy ciężkiego sprzętu i rozpoczęcie prac ziemnych.
Przede wszystkim realizowana jest rozbiórka obiektów znajdujących się na wytyczonej trasie drogi S5. Pracownicy rozbierają budynki na terenie miejscowości Wysoki Kościół i Będkowo. Przygotowywany jest plan prac rozbiórkowych w miejscowości Wisznia Mała. Przy węzłach Kryniczno oraz Trzebnica pracownicy karczują drzewa, krzewy oraz porządkują teren. Przy węźle Wrocław-Północ - w miejscu przyszłego połączenia nowobudowanej drogi ekspresowej S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia - likwidowane są kolizje średniego i niskiego napięcia.
Natężenie ruchu na drodze krajowej nr 5 jest tak duże, że budowa nowej drogi ekspresowej S5 jest jedynym rozwiązaniem, które pozwoli poprawić płynność ruchu między Wrocławiem a Poznaniem. Dokładane są starania, aby prace przygotowawcze prowadzone były jednocześnie niemal na całym odcinku. Dzięki temu kierowcy będą mieli szansę pojechać nową trasą już w grudniu 2017 roku.
Źródło: Astaldi
ll/moto.wp.pl