Trwa ładowanie...

Benelli szykuje się do ofensywy modelowej. Plany są bardzo ambitne

Benelli to włoska marka należąca do Chińczyków, która cieszy się sporą popularnością w Europie. Ma jednak jeden problem – ograniczoną ofertę. Już niedługo ma się to całkowicie zmienić. Benelli szykuje ogromną liczbę nowych silników i już zapowiada pierwsze modele z nimi.

Benelli Leoncino 500Benelli Leoncino 500Źródło: Materiały prasowe, fot: Benelli
d1u6y09
d1u6y09

Chińskie konstrukcje sprzedawane pod znaną włoską marką – takie połączenie się sprawdza. We Włoszech Benelli to hit sprzedaży, ale sytuacja wygląda podobnie w innych europejskich krajach. Również w Polsce marka ta odnotowuje spore wzrosty. Oczywiście spora zasługa tu cen niższych niż u całkowicie europejskich czy japońskich producentów, ale też niezłego wyglądu i dobrego ogólnego wrażenia, jakie robią motocykle Benelli na klientach.

Jednak jeśli chińscy właściciele chcą dalej rozwijać markę, to muszą rozwinąć gamę modelową. I taki właśnie mają plan. Co więcej, jest on niezwykle ambitny. Benelli przedstawiło aż cztery grupy nowych silników, które mają się pojawić niedługo. Pierwszą z nich są jednocylindrowe jednostki o pojemnościach 250, 380 i 530.

Jeszcze ciekawsze jednak będzie rozszerzenie gamy rzędowych silników dwucylindrowych. Pozwolą one na stworzenie nowych wersji modeli, które dziś stanowią trzon marki Benelli. Chodzi o nakedy, turystyczne maszyny TRK czy inspirowane modą retro Leoncino. W tej grupie pojawi się zarówno 400, czyli mniejszy od aktualnie oferowanego silnika 500 cm3, jak i większe 700 oraz 900.

Benelli TRK 502 Materiały prasowe
Benelli TRK 502Źródło: Materiały prasowe, fot: Benelli

Zapowiedzią rozbudowy oferty o nowe modele natomiast są dwie kolejne grupy silników. Benelli będzie mieć jednostki trzycylindrowe o pojemnościach 900 oraz 1200, a także czterocylindrowe 650 i 1000. Te ostatnie mogą zapowiadać sportowe maszyny.

d1u6y09

Benelli też od razu zapowiedziało trzy nowe modele. Pierwszym z nich będzie Leoncino Cross, czyli dual-sport na bazie modelu, który ma wiele akcentów retro. Kolejnym ma być TRK 800, czyli znany już turystyk typu adventure, ale z większym niż dotychczas silnikiem. Ciekawie prezentuje się też TNT 899, który ma powalczyć na rynku mocniejszych nakedów. Można się spodziewać, że z trzycylindrowym silnikiem będzie konkurentem Yamahy MT-09 czy Triumpha Street Triple.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj