Benelli szykuje się do ofensywy modelowej. Plany są bardzo ambitne

Benelli to włoska marka należąca do Chińczyków, która cieszy się sporą popularnością w Europie. Ma jednak jeden problem – ograniczoną ofertę. Już niedługo ma się to całkowicie zmienić. Benelli szykuje ogromną liczbę nowych silników i już zapowiada pierwsze modele z nimi.

Benelli Leoncino 500Benelli Leoncino 500
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Benelli
Szymon Jasina

Chińskie konstrukcje sprzedawane pod znaną włoską marką – takie połączenie się sprawdza. We Włoszech Benelli to hit sprzedaży, ale sytuacja wygląda podobnie w innych europejskich krajach. Również w Polsce marka ta odnotowuje spore wzrosty. Oczywiście spora zasługa tu cen niższych niż u całkowicie europejskich czy japońskich producentów, ale też niezłego wyglądu i dobrego ogólnego wrażenia, jakie robią motocykle Benelli na klientach.

Jednak jeśli chińscy właściciele chcą dalej rozwijać markę, to muszą rozwinąć gamę modelową. I taki właśnie mają plan. Co więcej, jest on niezwykle ambitny. Benelli przedstawiło aż cztery grupy nowych silników, które mają się pojawić niedługo. Pierwszą z nich są jednocylindrowe jednostki o pojemnościach 250, 380 i 530.

Jeszcze ciekawsze jednak będzie rozszerzenie gamy rzędowych silników dwucylindrowych. Pozwolą one na stworzenie nowych wersji modeli, które dziś stanowią trzon marki Benelli. Chodzi o nakedy, turystyczne maszyny TRK czy inspirowane modą retro Leoncino. W tej grupie pojawi się zarówno 400, czyli mniejszy od aktualnie oferowanego silnika 500 cm3, jak i większe 700 oraz 900.

Benelli TRK 502
Benelli TRK 502 © Materiały prasowe | Benelli

Zapowiedzią rozbudowy oferty o nowe modele natomiast są dwie kolejne grupy silników. Benelli będzie mieć jednostki trzycylindrowe o pojemnościach 900 oraz 1200, a także czterocylindrowe 650 i 1000. Te ostatnie mogą zapowiadać sportowe maszyny.

Benelli też od razu zapowiedziało trzy nowe modele. Pierwszym z nich będzie Leoncino Cross, czyli dual-sport na bazie modelu, który ma wiele akcentów retro. Kolejnym ma być TRK 800, czyli znany już turystyk typu adventure, ale z większym niż dotychczas silnikiem. Ciekawie prezentuje się też TNT 899, który ma powalczyć na rynku mocniejszych nakedów. Można się spodziewać, że z trzycylindrowym silnikiem będzie konkurentem Yamahy MT-09 czy Triumpha Street Triple.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025