Benda LFC700 już niedługo. Znamy dane techniczne chińskiej kopii Ducati Diavela

Ducati Diavel to jeden z bardziej charakterystycznych motocykli na rynku. Nic więc dziwnego, że chińska Benda LFC700 postrzegana jest jako podróbka włoskiej maszyny. Motocykl zadebiutował w wersji produkcyjnej i już poznaliśmy szczegóły techniczne – łącznie z szerokością wielkiego tylnego koła.

Benda LF-01 ConceptBenda LF-01 Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Benda
Szymon Jasina

We wrześniu 2020 r. marka Benda zaprezentowała koncept o nazwie LF-01, który zwrócił na siebie uwagę podobieństwem do Ducati Diavela. Teraz zadebiutowała już gotowa wersja tego motocykla i nazywa się LFC700. Już to zdradza jedną z podstawowych informacji o nietypowym chińskim cruiserze, czyli pojemność silnika. Dokładnie wynosi ona 680 cm3. Jest to czterocylindrowa rzędowa jednostka o mocy 98 KM osiąganych przy 12 000 obr./min. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni.

Już to pokazuje, że Benda LFC700 nie jest motocyklem prymitywnym i przestarzałym. Rama i wahacz zostały wykonane z aluminium, dzięki czemu ten dość spory motocykl waży tylko 215 kg. Razem z siedziskiem znajdującym się na wysokości niecałych 700 mm czyni to z chińskiego cruisera maszynę nie tylko dla wysokich i silnych motocyklistów.

Benda LF-01 Concept
Benda LF-01 Concept © Materiały prasowe | Benda

Benda LFC700 wyposażona jest w kolorowy wyświetlacz zamiast zegarów i system wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Z przodu oczywiście znalazły się dwie tarcze hamulcowe. Co ciekawe, prędkość maksymalna ma być ograniczona elektronicznie do 180 km/h.

Oczywiście tym, co budzi największe zainteresowanie i czyni chińską kopię Ducati Diavela tak przerysowaną, jest ogromne tylne koło. Na przednią 19-calową felgę założono oponę o dość typowym rozmiarze 130/70, natomiast na tylną o średnicy 18 cali aż 310/35. Po konstrukcji silnika i jego mocy można się spodziewać, że nie jest to spowodowane wielkimi pokładami momentu obrotowego (choć nie podano jeszcze tej wartości), ale jest to zabieg stylistyczny.

Benda LFC700 ma trafić do sprzedaży w Chinach w lipcu 2021 r. Czy model ten będzie można kupić w Europie? Z jednej strony model BD300 trafił do Włoch, ale z drugiej takie podobieństwo do Ducati Diavela mogłoby oznaczać ekspresowy pozew ze strony włoskiej marki.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025