Bardziej włosko się nie da. Oto Ducati Panigale V4 Tricolore

Limitowana do 1000 sztuk edycja Tricolore to ciekawa propozycja dla tych, którzy chcą kupić topowy motocykl sportowi Ducati. I nie chodzi tu jedynie o wyjątkowe, asymetryczne malowanie, ale o zestaw dodatków poprawiających jazdę.

Ducati Panigale V4 TricoloreDucati Panigale V4 Tricolore
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Malowania odmiany Tricolore chyba nie trzeba tłumaczyć. Motocykl w kolorach włoskiej flagi to kolejny sposób podkreślenia pochodzenia tej maszyny. Jednak projekt przygotowany w Centro Stile Ducati przez Aldo Drudiego to też dość luźne nawiązanie do trzykolorowego, włoskiego malowania modelu 750 F1 z 1984 r., który czterdzieści lat tamu rozpoczął historię współczesnych sportowych motocykli z Borgo Panigale.

Ducati Panigale V4 Tricolore to też sposób na uczczenie kolejnego bardzo udanego roku Włochów w sportach motorowych. Ekipa Ducati zdobyła tytuły kierowcy, zespołu i konstruktora w MotoGP w sezonie 2024. Do tego motocykle tej włoskiej marki wygrały 19 z 20 wyścigów tej serii. Zespołowo i jako producent Ducati było też najlepsze w mistrzostwach Superbike, a w kateegori Supersport mistrzem kierowców został Adrián Huertas na Ducati.

Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati

Wersja Tricolore zwraca uwagę swoim wyglądem, ale oferuje też coś więcej. Została ona wyposażana w felgi z włókna węglowego, które są razem obniżają masę o 0,95 kg w stosunku do kutych odpowiedników w modelu V4 S. Choć różnica może wydawać się nie tak duża, to warto pamiętać, że mowa o masie nieresorowanej, a to oznacza zmniejszenie momentu bezwładności z przodu o 12 proc. i z tyłu o 19 proc.

Do tego Panigale V4 Tricolore ma suche sprzęgło, regulowane podnóżki z aluminium i moduł GPS. Dla osób chcących korzystać z motocykla na torze w cenie są też takie dodatki jak wyścigowy wlew paliwa, zestaw do zdjęcia tablicy rejestracyjnej czy otwarta osłona sprzęgła z włókna węglowego.

Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati

Jednak prawdziwą wisienką na tym wyczynowym torcie jest to, że Ducati Panigale V4 Tricolore jest pierwszym produkcyjnym motocyklem na świecie wyposażonym w wyścigowy układ hamulcowy, który dostarcza Brembo. Przednie tarcze mają w tu 338,5 mm średnicy oraz 6,2 mm grubości.

Moc silnika V4 pozostała bez zmian i z 1103 cm3 krzesa on 216 KM przy 13 500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy równy 120,9 Nm osiągany jest przy 11 250 obr./min.

Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati
Ducati Panigale V4 Tricolore
Ducati Panigale V4 Tricolore © Ducati

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025