Bardziej włosko się nie da. Oto Ducati Panigale V4 Tricolore
Limitowana do 1000 sztuk edycja Tricolore to ciekawa propozycja dla tych, którzy chcą kupić topowy motocykl sportowi Ducati. I nie chodzi tu jedynie o wyjątkowe, asymetryczne malowanie, ale o zestaw dodatków poprawiających jazdę.
Malowania odmiany Tricolore chyba nie trzeba tłumaczyć. Motocykl w kolorach włoskiej flagi to kolejny sposób podkreślenia pochodzenia tej maszyny. Jednak projekt przygotowany w Centro Stile Ducati przez Aldo Drudiego to też dość luźne nawiązanie do trzykolorowego, włoskiego malowania modelu 750 F1 z 1984 r., który czterdzieści lat tamu rozpoczął historię współczesnych sportowych motocykli z Borgo Panigale.
Ducati Panigale V4 Tricolore to też sposób na uczczenie kolejnego bardzo udanego roku Włochów w sportach motorowych. Ekipa Ducati zdobyła tytuły kierowcy, zespołu i konstruktora w MotoGP w sezonie 2024. Do tego motocykle tej włoskiej marki wygrały 19 z 20 wyścigów tej serii. Zespołowo i jako producent Ducati było też najlepsze w mistrzostwach Superbike, a w kateegori Supersport mistrzem kierowców został Adrián Huertas na Ducati.
Wersja Tricolore zwraca uwagę swoim wyglądem, ale oferuje też coś więcej. Została ona wyposażana w felgi z włókna węglowego, które są razem obniżają masę o 0,95 kg w stosunku do kutych odpowiedników w modelu V4 S. Choć różnica może wydawać się nie tak duża, to warto pamiętać, że mowa o masie nieresorowanej, a to oznacza zmniejszenie momentu bezwładności z przodu o 12 proc. i z tyłu o 19 proc.
Do tego Panigale V4 Tricolore ma suche sprzęgło, regulowane podnóżki z aluminium i moduł GPS. Dla osób chcących korzystać z motocykla na torze w cenie są też takie dodatki jak wyścigowy wlew paliwa, zestaw do zdjęcia tablicy rejestracyjnej czy otwarta osłona sprzęgła z włókna węglowego.
Jednak prawdziwą wisienką na tym wyczynowym torcie jest to, że Ducati Panigale V4 Tricolore jest pierwszym produkcyjnym motocyklem na świecie wyposażonym w wyścigowy układ hamulcowy, który dostarcza Brembo. Przednie tarcze mają w tu 338,5 mm średnicy oraz 6,2 mm grubości.
Moc silnika V4 pozostała bez zmian i z 1103 cm3 krzesa on 216 KM przy 13 500 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy równy 120,9 Nm osiągany jest przy 11 250 obr./min.