Firma Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Nissan (Primastar, Note, Qashqai oraz Qashqai +2) mogą ewentualnie mieć usterkę i stąd konieczność ich sprawdzenia przez specjalistów serwisowych.
Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych egzemplarzach modelu Primastar stwierdzono ewentualną wadę polegającą na możliwości pęknięcia łącznika linki hamulca postojowego i jej wysunięcia się z łącznika. W przypadku wystąpienia takiego zdarzenia hamulec postojowy przestanie działać.
Natomiast w modelach Note, Qashqai oraz Qashqai +2 (wyposażonych w silnik K9K) stwierdzono ryzyko związane z prawdopodobnym niewłaściwym montażem łącznika w układzie paliwowym filtra cząstek stałych (DPF). W skrajnym przypadku może to skutkować wyciekiem paliwa podczas procesu regeneracji tego filtra.
Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 428 samochodów Nissan Primastar oraz 8 egzemplarzy Nissan Note. Pozostałe modele nie były dostarczane konsumentom przez Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce, choć klienci mogli je oni nabyć w innych państwach.
Jak poinformował importer, klienci, którzy nabyli pojazdy objęte ww. kampaniami w NSCEE Kft. Oddział w Polsce lub u jego dealerów, zostaną listownie zaproszeni do serwisów w celu dokonania bezpłatnego sprawdzenia i ewentualnej wymiany lub naprawy wadliwych elementów samochodu.
Źródło: Samar.pl