Aveo 1.4 LS - test

None

Obraz

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Ostre kształty, masywny przód, duże logo na charakterystycznym grillu, to cechy odmłodzonego Chevroleta Aveo.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Produkowany na warszawskim Żeraniu miejski samochód po faceliftingu może się podobać.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Trzydrzwiowe nadwozie jest adresowane do młodych ludzi, którzy jedynie czasem przewożą dodatkowych pasażerów.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Zadziorne atrapy wlotów powietrza tuż nad przednimi błotnikami dodają dynamiki trzydrzwiowemu nadwoziu.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Ilość miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu auta jest zadowalająca. Również do jakości twardych plastików użytych do wykończenia kokpitu nie można się przyczepić.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Nie obyło się niestety bez wpadki ergonomicznej. Umieszczone tuż przed ciężko pracującą i nieprecyzyjną skrzynią biegów, uchwyty na napoje. Nie dość, że nie wygodne w użyciu to jeszcze nie są wystarczająco mocne by utrzymać półlitrową butelkę z napojem.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Prócz dostępnego w standardzie, nawet w podstawowej wersji, bardzo dobrego i łatwego w obsłudze zestawu audio mamy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Na sporej, regulowanej w pionie, kierownicy znajdziemy przełączniki do sterowania radiem. Ich używanie nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, czy odrywania wzroku od drogi.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Czytelne zegary oraz intuicyjna obsługa wszystkich przełączników na desce rozdzielczej to zaleta małego Chevroleta.

10 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Bagażnik o pojemności 220 litrów nie oszałamia pojemnością, jednak do codziennego użytku wystarczy. Również jego załadunek nie powinien sprawiać żadnego kłopotu.

11 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Na pochwałę zasługuje również umieszczenie spryskiwacza tylnej szyby bezpośrednio na wycieraczce.

12 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Pod maską najdroższej wersji LS pracuje 100 konna jednostka napędowa o pojemności 1.4 l. Jednostka nie jest demonem dynamiki jednak wystarczająco dobrze radzi sobie z rozpędzaniem auta.

13 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Aveo z silnikiem o pojemności 1.4 l potrzebuje średnio 5,9 l/100 km, to są jednak dane producenta. Niestety rzeczywistość jest bardziej brutalna i auto potrzebuje średnio około 9 litrów na 100 km.

14 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Najmocniejszą stroną żerańskiego Chevroleta powinna być cena. Tutaj jednak czeka nas zderzenie z hasłem promocyjnym firmy - Get Real (z ang. oprzytomnij). Za najbogatszą wersję z klimatyzacją i stukonnym motorem przyjdzie zapłacić prawie 44 tys. zł.

15 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Najtańsza zaś wersja, bez klimatyzacji i z 86-konnym motorem o pojemności 1.2l to wydatek rzędu 37 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka