Aveo 1.4 LS - test

None

Obraz

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Ostre kształty, masywny przód, duże logo na charakterystycznym grillu, to cechy odmłodzonego Chevroleta Aveo.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Produkowany na warszawskim Żeraniu miejski samochód po faceliftingu może się podobać.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Trzydrzwiowe nadwozie jest adresowane do młodych ludzi, którzy jedynie czasem przewożą dodatkowych pasażerów.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Zadziorne atrapy wlotów powietrza tuż nad przednimi błotnikami dodają dynamiki trzydrzwiowemu nadwoziu.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Ilość miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu auta jest zadowalająca. Również do jakości twardych plastików użytych do wykończenia kokpitu nie można się przyczepić.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Nie obyło się niestety bez wpadki ergonomicznej. Umieszczone tuż przed ciężko pracującą i nieprecyzyjną skrzynią biegów, uchwyty na napoje. Nie dość, że nie wygodne w użyciu to jeszcze nie są wystarczająco mocne by utrzymać półlitrową butelkę z napojem.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Prócz dostępnego w standardzie, nawet w podstawowej wersji, bardzo dobrego i łatwego w obsłudze zestawu audio mamy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Na sporej, regulowanej w pionie, kierownicy znajdziemy przełączniki do sterowania radiem. Ich używanie nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, czy odrywania wzroku od drogi.

/ 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Czytelne zegary oraz intuicyjna obsługa wszystkich przełączników na desce rozdzielczej to zaleta małego Chevroleta.

10 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Bagażnik o pojemności 220 litrów nie oszałamia pojemnością, jednak do codziennego użytku wystarczy. Również jego załadunek nie powinien sprawiać żadnego kłopotu.

11 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Na pochwałę zasługuje również umieszczenie spryskiwacza tylnej szyby bezpośrednio na wycieraczce.

12 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Pod maską najdroższej wersji LS pracuje 100 konna jednostka napędowa o pojemności 1.4 l. Jednostka nie jest demonem dynamiki jednak wystarczająco dobrze radzi sobie z rozpędzaniem auta.

13 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Aveo z silnikiem o pojemności 1.4 l potrzebuje średnio 5,9 l/100 km, to są jednak dane producenta. Niestety rzeczywistość jest bardziej brutalna i auto potrzebuje średnio około 9 litrów na 100 km.

14 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Najmocniejszą stroną żerańskiego Chevroleta powinna być cena. Tutaj jednak czeka nas zderzenie z hasłem promocyjnym firmy - Get Real (z ang. oprzytomnij). Za najbogatszą wersję z klimatyzacją i stukonnym motorem przyjdzie zapłacić prawie 44 tys. zł.

15 / 15Zadziorny mieszczuch

Obraz
© Jakub Wielicki

Najtańsza zaś wersja, bez klimatyzacji i z 86-konnym motorem o pojemności 1.2l to wydatek rzędu 37 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025