Renault Megane III
Czym przyjedzie przedstawiciel handlowy francuskiej firmy? Od kilku lat niemal na pewno będzie to Renault Megane, choć do flot trafiło także wiele egzemplarzy modelu Clio. Pierwszym z tych samochodów jeździli jednak nie tylko handlowcy, lecz także niższy personel kierowniczy, na rynku wtórnym pojawiają się więc zarówno auta z nadwoziem kombi (model Grandtour), jak i 5-drzwiowe hatchbacki. Bezapelacyjnie najbardziej popularną wersją silnikową jest 1.5 dCi/110 KM. Motor ten zapewnia dobre osiągi, jest ekonomiczny, choć oczywiście po większych przebiegach trzeba liczyć się z awariami czy też po prostu zużyciem elementów osprzętu i układu wtryskowego.
O wiele rzadziej spotyka się niestety motor 1.9 dCi/130 KM, mający lepszą dynamikę i zbliżoną trwałość. Silniki benzynowe w samochodach poflotowych będzie trudno znaleźć, najłatwiej trafić na 110-konny motor 1.6. Nie zapewnia on zbyt dużej przyjemności z jazdy, za to gwarantuje święty spokój - to po prostu bezpieczny wybór.