Ford Focus II
Focus to jedno z najczęściej spotykanych aut flotowych. Model ten w pewnym sensie padł nawet ofiarą własnej popularności - jest go na rynku wtórnym tak dużo, że firmy mają problemy z pozbyciem się swych pojazdów, można więc polować na wyprzedaże w naprawdę atrakcyjnych cenach. Obecnie odsprzedawane są Focusy II generacji, w wersji po przeprowadzonym w 2007 r. liftingu - przeważają auta z nadwoziem kombi.
Najczęściej spotykana wersja silnikowa to 1.6 TDCi/90 KM. Motor ten jest oszczędny i ma niezłą dynamikę, ale z czasem (najdalej po przebiegu 200 tys. km) wymaga zwykle kosztownych napraw. Lepiej duże przebiegi znosi silnik 2.0 TDCi o mocy 136 KM, ale - niestety - w autach poflotowych spotkamy go znacznie rzadziej, bo częściej trafiał pod maski aut kierowników średniego szczebla niż handlowców. Menedżerom oferowano też samochody z benzynowym motorem 1.6 i jest to doskonała opcja dla tych, którzy nie będą dużo jeździć, a cenią sobie przede wszystkim bezproblemową eksploatację.