Skoda Octavia II
Ten samochód był po prostu skazany na flotowy sukces. Ma obszerne wnętrze, duży bagażnik i rozsądnie skalkulowaną cenę. W wersji Combi (pojemność kufra od 580 do 1620 l) przewiezie tyle ładunku, ile nie zmieściłoby się w niejednym modelu klasy średniej. W bazowej wersji silnikowej Octavia II to idealny pojazd dla przedstawicieli handlowych średniego szczebla, a na auta z mocniejszą jednostką i z lepszym wyposażeniem przychylnym okiem patrzy też wielu menedżerów.
Wśród egzemplarzy poflotowych oferowanych na rynku wtórnym dominują benzyniaki 1.4 TSI/122 KM (w autach po modernizacji) i 1.6 8V/102 KM oraz nieśmiertelny diesel 1.9 TDI/105 KM. Którą wersję wybrać? Polecamy słabszego benzyniaka lub ropniaka â obie jednostki, jeśli były poprawnie eksploatowane i serwisowane, nie powinny sprawiać zbyt wielu problemów nawet przy przebiegu 200-250 tys. km. Ogólnie Octavia II uchodzi wśród mechaników za udaną konstrukcję, choć kilka awarii może być kosztownych.