Skoda Octavia II
Bez wątpienia jednym z popularniejszych samochodów w kręgach emerytowanych osób jest Skoda Octavia II - uchodząca za wzorcowy samochód "kapelusznika". Skonstruowana z wykorzystaniem organów Volkswagena Golfa piątej odsłony, weszła do oferty w 2005 roku, na długie lata zajmując pierwszą lokatę w rankingach sprzedaży polskiego rynku. Nie bez znaczenia było przestronne wnętrze zdolne bez uszczerbku na zdrowiu zabrać na pokład cztery dorosłe osoby, jak i olbrzymi 580-litrowy bagażnik. Wnętrze jedynie w uboższych wersjach wyposażeniowych razi tandetą, w pozostałych, sowicie zaopatrzonych przez fabrykę, aż miło podróżować.
W przypadku poczciwej Octavii nietrudno wytypować ulubioną jednostkę napędową niemal każdego amatora niemieckiej technologii. Powszechny silnik 1,9 TDI wytwarzający 105 KM w codziennej eksploatacji okazuje się dużo lepszy od swego nowocześniejszego brata 2,0 TDI cierpiącego początkowo na ogrom awarii i niedoróbek. Nastawiając się na tanie użytkowanie z benzynowym silnikiem pod maską, lepiej szerokim łukiem omijać rodzinę FSI (słynącą z awarii i dużego zużycia paliwa). Warto sięgać za to po najprostsze konstrukcje pamiętające początek lat 90. Zwłaszcza 102-konny 1,6 MPI cieszy się sporym zainteresowaniem zwolenników instalacji gazu LPG.