Opel Astra
W mniemaniu niemal każdego zmotoryzowanego Polaka samochody autorstwa niemieckich producentów są uosobieniem jakości, prestiżu i wszelkich innych cnót. Widać to zwłaszcza na rynku wtórnym, gdzie różnice pomiędzy nimi a "Francuzami" są bardzo widoczne. Wśród iście niemieckich kompaktów wciąż podbijających serca kierowców, znajduje się Opel Astra drugiej generacji. W emerytowanym środowisku szczególnymi względami cieszy się wersja kombi z 480-litrowym bagażnikiem mieszczącym działkową taczkę, czy kilka worków z nawozem do sadzonek.
Wnętrze Opla nie zachwyca designem, ani przestronnością, odstając od dzisiejszych konstrukcji. Niemniej, cztery osoby z powodzeniem zabierzemy na pokład. Zadany budżet pozwoli na zakup egzemplarza z końcówki produkcji - około 2008 roku - wolnego od początkowych bolączek. Jedyny bezproblemowy diesel 1,7 CDTI/DTI/TD w zależności od rocznika, oddaje do dyspozycji od 68 do 80 KM. Benzynowa rodzina silników Ecotec za wyjątkiem najsłabszego 1,2, zadowoli każdego starszego kierowcę. Najlepszym wyborem będzie 101-konny 1,6 16V zapewniający należyte osiągi połączone z umiarkowanym zużyciem paliwa. Na bardziej wymagających czekają 1,8 116-125 KM i 2,0 136 KM.