Auris w Polsce!

Obraz

*Następcę Toyoty Corolli hatchback - model Auris - można już kupić w Polsce. Ceny samochodu zaczynają się od 55 900 zł. *

Z Aurisem wiąże się ciekawa historia. Rok temu, kiedy wiadomo już było, że auto jest przygotowywane, Toyota poinformowała o odwleczeniu jego wprowadzenia na rynek. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11596/toyota-auris-2007-1-b.jpeg',500,340) ) |
| --- | Powodem decyzji było „wejście smoka” w wykonaniu najnowszej Hondy Civic. Ze względu na jej nietuzinkową stylistykę projektanci Toyoty stwierdzili, że muszą dokonać odpowiednich zmian w wyglądzie następcy Corolli tak, aby pojazd była konkurencyjny w stosunku do Civika. Jak jednak widać, nie zdecydowali się na tak awangardowe nadwozie jak w przypadku Hondy.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Zbudowany na nowej płycie podłogowej Auris jest o 4 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 4 cm wyższy od poprzedniej Corolli. Ma natomiast taki sam rozstaw osi. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 350 l i można ją zwiększać do 777 l składając tylne siedzenia dzielone w stosunku 60:40. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11596/toyota-auris-2007-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | W celu zwiększenia ilości miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu zlikwidowano tunel środkowy.

W zawieszeniu przednim auta zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym (oprócz wersji z silnikiem D-4D 180 z podwójnym wahaczem) belkę skrętną. Mimo, że nie jest to stosowane coraz powszechniej nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe, nie należy zakładać, że samochód nie będzie zapewniał komfortu podróżowania i dobrych własności jezdnych.

Auris oferowany jest w Polsce w wersji 3- i 5-drzwiowej. Można go kupić z dwoma silnikami benzynowymi 1,4 l/97 i 1,6 l/124 KM oraz trzema wysokoprężnymi 1,4 l/90 KM, 2,0 l/126 Km i 2,2 l/177 KM. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11596/toyota-auris-2007-3-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Jednostki napędowe współpracują standardową z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów (poza 2.2 D-4D, którą skonfigurowano z przekładnią 6-stopniową). W opcji z silnikiem wysokoprężnym 1,4 l oraz benzynowym 1,6 l dostępną jest zautomatyzowana mechaniczna skrzynia MMT.

Wybrane dane techniczne: *
| | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | |
| | Typ silnika | Benzynowy | Benzynowy | Diesel | Diesel | Diesel |
| | Moc (KM) | 97/6000 | 124/6000 | 90/3800 | 126/3600 | 177/3600 |
| | przy obr./min | | | | | |
| | Maksymalny moment | 130/4400 | 157/5200 | 190/1800- | 300/2000- | 400/2000- |
| | obrotowy (Nm) przy | 3000 | 2800 | 2500 | | |
| | obr./min | | | | | |
| | Przyspieszenie | 13 | 10,4 | 12 | 10,3 | 8,1 |
| | 0-100 km/h (s) | | | | | |
| | Prędkość | 170 | 190 | 175 | 195 | 215 |
| | maksymalna (km/h) | | | | | |
| | Średnie zużycie paliwa | 6,9 | 7,1 | 5 | 5,4 | 6,2 |
| | (l/100 km) | | | | | |
| | Dł. x szer. x wys. (cm) | 422 x 176 x 152 | | | | |
| | Pojemność | 350 | | | | |
| | bagażnika (l) | | | | | |
| | Cena brutto (zł) | 55 900
/ | 61 400/ | 62 500/ | 75 400/ | 106 100/ |
| | 57 600
| 63 100* | 64 200* | 78 000* | 108 700* | |
| | * wersja 3-drzwiowa | | | | | |
| | ** wersja 5-drzwiowa | | | | | |
| | | | | | | |

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy, centralny zamek, radioodtwarzacz CD.

Autor: (mp)

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła