Audi zwiększa sprzedaż
Bardzo dobry miesiąc pod kątem sprzedaży zanotowało Audi. W lipcu na całym świecie sprzedano o 9,8 proc. aut więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.
- W lipcu kontynuowaliśmy globalny wzrost i po raz pierwszy w naszej historii, już po 7 miesiącach, przekroczyliśmy liczbę miliona sprzedanych aut. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku nabywców znajdzie znacznie więcej niż 1,6 mln pojazdów - powiedział członek zarządu Audi AG, Luca de Meo.
Szczególnym powodzeniem cieszyły się modele A6 (wzrost o 13,6 proc.) oraz rodzina A3 (52,3 proc.). A3 Limousine szczególnie upodobali sobie Amerykanie. Na tamtejszym rynku do sprzedaży wejdzie odmiana TDI Clean Diesel oraz A3 Cabriolet. Łączna sprzedaż Audi w USA wzrosła w lipcu o 11,9 proc., a od początku roku - o 13,3 proc. W Kanadzie natomiast nabywców znalazło 1 935 pojazdów Audi (wzrost o 16,8 proc.).
Lepsze wyniki sprzedaży miały również miejsce w Europie. W lipcu wyniosły one 63 950 sztuk (wzrost o 5,4 proc.), a od początku 2014 r. - 474 000 egzemplarzy (wzrost o 6,7 proc.). Tak dobre rezultaty są przede wszystkim pokłosiem dużego popytu w Wielkiej Brytanii (wzrost o 12,3 proc.), Włoszech (wzrost o 19,2 proc.), Hiszpanii (wzrost o 12,1 proc.) i w Polsce (od początku roku wzrost o 33,4 proc.).
W Chinach lipcową sprzedaż nakręcały głównie modele Q3 (8 052 sztuk, wzrost o 98,4 proc.) i A6 L (14 061 sztuk, wzrost o 20,9 proc.). Łącznie w tym kraju sprzedano w lipcu 48 279 samochodów (wzrost o 15,6 proc.) a od początku 2014 r. - 316 945 aut (wzrost o 17,4 proc.). Jest to wynik lepszy od całego 2013 r., gdy w Chinach sprzedano 313 036 pojazdów Audi.
Źródło: Audi
ll/tb/moto.wp.pl