Trwa ładowanie...
10-12-2013 11:59

Audi zmodernizowało flagowy model A8

Audi zmodernizowało flagowy model A8Źródło: zdjęcie producenta
d1z3iez
d1z3iez

Audi przedstawiło zmodernizowaną wersję swojego flagowego modelu - A8. Pojazd posiada nowe systemy wsparcia, mocniejsze silniki i innowacyjne reflektory diodowe Matrix LED.

Projektanci zdecydowali się na bardziej wyrazistą stylistykę. Maska silnika, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i zderzak mają mocniej zarysowane kontury, a reflektory wydają się bardziej płaskie. Na życzenie pojazd może być wyposażony w reflektory Matrix LED - jednostki świateł drogowych składają się z 25 diod świetlnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu system oświetlenia drogi może precyzyjnie reagować na nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące przed nami pojazdy. Światła tylne także zostały przeprojektowane i przebudowane. Ujściem układu wydechowego są dwie duże, trapezowate końcówki rur. Klienci mają do wyboru 12 kolorów lakieru, w tym 5 nowych.

Nowe A8 to największy dostępny obecnie na rynku model segmentu luksusowych limuzyn. Jego długość to 5,14 m, szerokość - 1,95 m, wysokość - 1,46 m a rozstaw osi - 2,99 m. Odmiana L jest dłuższa i ma większy o 13 cm rozstaw osi. Pojemność bagażnika wynosi, zależnie od wariantów, do 520 l. Ciężar własny A8 z silnikiem 3,0 TFSI quattro ze standardowym rozmiarem osi to 1 830 kg. Szczególnie niską masą może poszczycić się karoseria - wykonana prawie w całości z aluminium konstrukcja waży 231 kg.

We wnętrzu dostępne są fotele przednie w wielu opcjach, w tym z regulowaną 5-stopnipową funkcją wentylacji i masażu. A8 może mieć dwa oddzielne, elektrycznie regulowane siedzenia tylne. Dla przedłużonej wersji można zamówić pokrytą skórą konsolę centralną, elektrycznie wysuwany podnóżek, zintegrowany system multimedialny Rear Seat Entertainment, jonizator powietrza, wspomaganie zamykania drzwi czy lodówkę. Nowości to też zastosowanie drewna topolowego i jesionowego uszlachetnionego srebrem lub złotem oraz ekologicznej skóry.

d1z3iez

Kluczowym elementem obsługi jest panel sterujący MMI z dużym regulatorem obrotowym. W pojazdach z nawigacją MMI Navigation plus panel ten posiada touchpada, przy pomocą którego można sterować funkcjami nawigacji i multimediów. Uzupełnieniem MMI Navigation plus jest system Audi Connect z telefonem pokładowym, który umożliwia korzystanie w pojeździe. Wśród opcjonalnych systemów wsparcia znajdują się tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, aktywny asystent toru jazdy i poruszania się nocą, wyświetlacz head-up i funkcja rozpoznawania otoczenia, która przejmuje podczas parkowania kontrolę nad manewrami.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

A8 wystartuje z dwoma jednostkami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Są to 3,0 TFSI (310 KM) doładowana sprężarką, V8 Biturbo 4,0 TFSI (435 KM), 3,0 TDI (258 KM) oraz 4,2 TDI (385 KM/850 Nm). W prawie wszystkich motorach wzrosła moc a bez wyjątku zmalało zużycie paliwa - o 10 proc. Limuzyna Audi z silnikiem 4,0 TFSI przyspiesza do "setki" w 4,5 s, zaś najbardziej ekonomiczną odmianą jest 3,0 TDI, zużywająca średnio 5,9 l ON/100 km. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę Euro VI.

d1z3iez

Uzupełnieniem klasycznego wariantu Audi A8 są trzy inne modele. Pierwszy to A8 hybrid (również w wersji wydłużonej), wyposażone w silnik 2,0 TFSI i silnik elektryczny (łączna moc - 245 KM). Chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy umożliwia osiągnięcie wyłącznie na napędzie elektrycznym maksymalnej prędkości 100 km/h lub pokonanie 3-kilometrowegbo odcinka ze stałą prędkością 60 km/h. Średnio odmiana ta spala 6,3 l paliwa/100 km. Drugim dodatkowym wariantem jest topowa odmiana serii - A8 L W12 z silnikiem o pojemności 6,3 l i mocy 500 KM a trzecim - S8 z silnikiem 4,0 TFSI o mocy 520 KM. Przyspieszenie do "setki" trwa 4,1 s i spala średnio 9,6 l/100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Napęd w nowym A8 przenosi 8-stopniowa, automatyczna skrzynia tiptronic, która szybko i łagodnie przełącza biegi. Elektronicznie sterowana przekładnia współpracuje ze stałym napędem na 4 koła quattro, który może być uzupełniony o sportowy mechanizm różnicowy. Zależnie od potrzeb rozdziela on siły pomiędzy tylnymi kołami.

d1z3iez

Sportowy charakter limuzyna Audi zawdzięcza złożonemu podwoziu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który określa sposób pracy różnych podzespołów, np. steruje zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension i adaptacyjnymi amortyzatorami. Wspomaganie układu kierowniczego wyposażono w napęd elektromagnetyczny, zaś rozwiązaniem alternatywn6ym jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d1z3iez
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1z3iez
Więcej tematów