Audi TT RS: drugie podejście
Audi przedstawiło szczegóły drugiej generacji modelu TT RS. Największą nowość znajdziemy pod maską - znalazł się tam 400-konny silnik, który wykonano z aluminium.
5-cylindrowa jednostka 2,5 TFSI jest o 60 KM mocniejsza niż poprzednio i generuje 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie zdecydowali się na kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 co sprawia, że na zmianę pracują bezpośrednio sąsiadujące ze sobą, jak i oddalone od siebie cylindry. Z silnikiem sprzężono 7-stopniowo skrzynię automatyczna S tronic. Wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro nowe TT RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s, prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h (opcjonalnie 280 km/h) a średnie zużycie paliwa ustalono na 8,2 l/100 km.
Model mierzy 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i 1,34 m wysokości. Charakteryzuje się on dużymi wlotami powietrza, pojedynczo obramowaną osłoną chłodnicy z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, spojlerem tylnym na pokrywie bagażnika oraz dwiema owalnymi końcówkami rur wydechowych. Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Audi opcjonalnie dostępne będą światła tylne wykonane w technice Matrix OLED. Na każde z nich składają się cztery cienkie jednostki świetlne, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz.
W środku znajdziemy skierowaną ku kierowcy koncepcję obsługi i wskaźników. Wszystkie informacje są wyświetlane standardowo na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu wirtualnego. Gdy skrzynia biegów pracuje w trybie manualnym, to wraz z rosnącą liczbą obrotów rozświetlają się zielone, pomarańczowe i czerwone segmenty obrotomierza. Na krótko przed osiągnięciem przez silnik wartości granicznej, cała skala rozbłyskuje się na czerwono. Skórzana kierownica sportowa posiada teraz dwa przyciski do włączania i wyłączania silnika oraz sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy.
Standardowo egzemplarze będą oferowane z 19-calowymi felgami (za dopłatą 20-calowymi). Wśród opcji dodatkowych znajdziemy szereg elementów z obszaru infotainment - nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, punkt dostępu do internetu Wi-Fi hotspot czy indukcyjną ładowarkę.
Źródło: Audi
ll/tb/Wirtualna Polska