Audi TT RS Coupe i Roadster
None
Sportowy duch
Audi znów buduje pięciocylindrowy silnik: TT RS jest wyposażone w 2,5-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, uzyskującą moc 340 KM i moment obrotowy 450 Nm.
Sportowy duch
Miękki dach roadstera ze szklaną tylną szybą otwiera i zamyka się z pomocą elektrohydraulicznego napędu w ciągu dwunastu sekund - także podczas jazdy do prędkości 50 km/h. Osłona przeciwwiatrowa wysuwa się elektrycznie po wciśnięciu przycisku.
Sportowy duch
Osiągi? 4,6 sekundy na sprint od zera do 100 km/h (coupé), 15,9 sekundy od zera do 200 km/h i na życzenie prędkość maksymalna 280 km/h - TT RS jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym w klasie kompaktowej.
Sportowy duch
Coupé waży zaledwie 1.450 kilogramów, Roadster - 1.510 kilogramów. Jednostkowe obciążenie mocy 4,3 lub 4,4 kilograma na KM dużo mówi o potencjale dynamicznym tego auta.
Sportowy duch
Pięciocylindrowy silnik TFSI o pojemności 2,5 litra ma dwa oblicza. Przy wstrzemięźliwej jeździe turbo trzyma w pogotowiu 450 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1.600 do 5.300 obr./min. Gdy kierowca przyciśnie pedał gazu, silnik pokaże swoje prawdziwe oblicze - siłę 340 KM, łatwe zwiększanie prędkości obrotowej do 6.800 obr./min. oraz brzmienie, które za każdym razem wywołuje gęsią skórkę.
Sportowy duch
Jazda po krętych drogach lub torze wyścigowym pozwala poczuć na własnej skórze precyzję reakcji auta na polecenia kierowcy. TT RS wchodzi w zakręty spontanicznie, prowadzony precyzyjnie przez czuły układ kierowniczy. Zakres graniczny leży wysoko, przejawia się w lekkiej podsterowności.
Sportowy duch
Audi TT RS - w zależności od stylu jazdy i upodobań kierowcy - może brzmieć łagodnie lub bardzo ostro. W lewej rurze wydechowej znajduje się klapa. Gdy jest zamknięta, spaliny przepływają okrężną drogą - przez tłumik końcowy - i wychodzą prawą rurą. Przy dodawaniu gazu, przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych, klapa otwiera się – wtedy spaliny wydostają się na zewnątrz prostą drogą, a brzmienie staje się o wiele intensywniejsze. Kierowca może dowolnie przełączać tę klapę przy użyciu seryjnego przycisku Sport na środkowym tunelu. Zmienia on jednocześnie reakcję silnika na bardziej ostrą lub komfortową.
Sportowy duch
Stały napęd na cztery koła quattro w wersji dla poprzecznie montowanych silników należy do seryjnego wyposażenia TT RS. Jego głównym podzespołem jest sprzęgło wielotarczowe, sterowane elektronicznie i uruchamiane hydraulicznie. Aby poprawić rozdział obciążenia osi, zostało ono zamontowane na końcu wału Cardana, przed mechanizmem różnicowym tylnej osi.
Sportowy duch
W TT RS zamontowano nową, manualną, sześciobiegową przekładnię, dostosowaną do przenoszenia większych sił. Drogi zmiany przełożeń zostały skrócone, a drążek zmiany biegów dostosowany do stylistyki wnętrza TT RS.
Sportowy duch
Audi TT RS seryjnie wyposażono w 18-calowe felgi i opony w rozmiarze 245/40. Jako opcja dostępne są koła w rozmiarach do 20 cali. Duże koła to dużo miejsca na potężne hamulce z czterotłokowymi zaciskami. Wszystkie tarcze są wentylowane. Przednie, dodatkowo nawiercane. Na tylnej osi mają średnicę 310 milimetrów, na przedniej - 370 milimetrów.