Audi TT RS Coupe i Roadster

None

Obraz

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Audi znów buduje pięciocylindrowy silnik: TT RS jest wyposażone w 2,5-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, uzyskującą moc 340 KM i moment obrotowy 450 Nm.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Miękki dach roadstera ze szklaną tylną szybą otwiera i zamyka się z pomocą elektrohydraulicznego napędu w ciągu dwunastu sekund - także podczas jazdy do prędkości 50 km/h. Osłona przeciwwiatrowa wysuwa się elektrycznie po wciśnięciu przycisku.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Osiągi? 4,6 sekundy na sprint od zera do 100 km/h (coupé), 15,9 sekundy od zera do 200 km/h i na życzenie prędkość maksymalna 280 km/h - TT RS jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym w klasie kompaktowej.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Coupé waży zaledwie 1.450 kilogramów, Roadster - 1.510 kilogramów. Jednostkowe obciążenie mocy 4,3 lub 4,4 kilograma na KM dużo mówi o potencjale dynamicznym tego auta.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Pięciocylindrowy silnik TFSI o pojemności 2,5 litra ma dwa oblicza. Przy wstrzemięźliwej jeździe turbo trzyma w pogotowiu 450 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1.600 do 5.300 obr./min. Gdy kierowca przyciśnie pedał gazu, silnik pokaże swoje prawdziwe oblicze - siłę 340 KM, łatwe zwiększanie prędkości obrotowej do 6.800 obr./min. oraz brzmienie, które za każdym razem wywołuje gęsią skórkę.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Jazda po krętych drogach lub torze wyścigowym pozwala poczuć na własnej skórze precyzję reakcji auta na polecenia kierowcy. TT RS wchodzi w zakręty spontanicznie, prowadzony precyzyjnie przez czuły układ kierowniczy. Zakres graniczny leży wysoko, przejawia się w lekkiej podsterowności.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Audi TT RS - w zależności od stylu jazdy i upodobań kierowcy - może brzmieć łagodnie lub bardzo ostro. W lewej rurze wydechowej znajduje się klapa. Gdy jest zamknięta, spaliny przepływają okrężną drogą - przez tłumik końcowy - i wychodzą prawą rurą. Przy dodawaniu gazu, przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych, klapa otwiera się – wtedy spaliny wydostają się na zewnątrz prostą drogą, a brzmienie staje się o wiele intensywniejsze. Kierowca może dowolnie przełączać tę klapę przy użyciu seryjnego przycisku Sport na środkowym tunelu. Zmienia on jednocześnie reakcję silnika na bardziej ostrą lub komfortową.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Stały napęd na cztery koła quattro w wersji dla poprzecznie montowanych silników należy do seryjnego wyposażenia TT RS. Jego głównym podzespołem jest sprzęgło wielotarczowe, sterowane elektronicznie i uruchamiane hydraulicznie. Aby poprawić rozdział obciążenia osi, zostało ono zamontowane na końcu wału Cardana, przed mechanizmem różnicowym tylnej osi.

/ 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

W TT RS zamontowano nową, manualną, sześciobiegową przekładnię, dostosowaną do przenoszenia większych sił. Drogi zmiany przełożeń zostały skrócone, a drążek zmiany biegów dostosowany do stylistyki wnętrza TT RS.

10 / 10Sportowy duch

Obraz
© Audi

Audi TT RS seryjnie wyposażono w 18-calowe felgi i opony w rozmiarze 245/40. Jako opcja dostępne są koła w rozmiarach do 20 cali. Duże koła to dużo miejsca na potężne hamulce z czterotłokowymi zaciskami. Wszystkie tarcze są wentylowane. Przednie, dodatkowo nawiercane. Na tylnej osi mają średnicę 310 milimetrów, na przedniej - 370 milimetrów.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3