Przed kilkoma miesiącami do koncernu Audi dołączył włoski producent motocykli - Ducati. Pozwoliło to na odnowienie "jednośladowych" tradycji producenta z Ingolstadt.
Na początku działalności zakłady montowały jednoślady głównie na potrzeby wojska. Z czasem produkcja się "ucywilniała", natomiast produkty NSU z powodzeniem startowały w wyścigach motocyklowych. Co ciekawe, w czasie II Wojny Światowej firma stworzyła Kettenkraftrad HK 101 - ciągnik artyleryjski będący połączeniem motocykla i pojazdu gąsienicowego.
Kolejną marką motocyklową związaną z Auto Union (protoplastą Audi) jest Wanderer. Pierwszy motocykl, będący właściwie przebudowanym i wzmocnionym rowerem, zbudowano w 1902 r. Rozwijał on prędkość 50 km/h. Oferta firmy ciągle się rozwijała, lecz wielki kryzys zapoczątkowany w 1929 zmusił firmę do "przerzucenia" na konstruowanie samochodów. Plany produkcji modelu k 500 zostały sprzedane do Czech i posłużyły do produkcji modelu pod nazwą JAWA.
Dużo później konstruowanie motocykli ropoczęła kolejna firma motocyklowa związana z Audi - DKW. Pierwszy model zaprezentowano w 1922 r. i pomimo tego że był osadzony na ramie rowerowaj, posiadał teleskopy przedniego koła, zbiornik paliwa podwieszony pod ramą oraZ pasowy napęd tylnego koła. Przed wybuchem wojny firma prężnie się rozwijała, prezentując całą plejadę motocykli z innowacyjnych rozwiązaniami. Lata powojenne nie powtórzyły jednak wcześniejszych sukcesów rynkowych. W 1958 r. DKW połączyło się z firmami Victoria i Express. Kilka lat później DKW/Auto Union weszło w skład koncernu Volkswagen i dało podstawy do rozwoju marki Audi.