| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9166/s4cabrio-audi-05.jpeg',550,408) ) |
| --- | Amatorzy wyczynowych wersji nowego Audi „RS 4” będą mogli wybierać wersje avant i kabriolet. Przygotowane przez należąca w pełni do Audi firme Quattro GmbH wersja RS 4 Avant i RS 4 Cabrio zadebiutują podczas salonu samochodowego w Genewie, a w sprzedaży pojawią się już latem tego roku.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9166/s4cabrio-audi-06.jpeg',550,408) ) |
| --- | Sercem obu aut jest ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra, który uzyskuje moc maksymalną 420 KM przy 8,25 tys obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i osiągany jest przy 5,5 tys obr/min. Aż 90% maksymalnego momentu, czyli 387 Nm osiągane jest w bardzo szerokim zakresie obrotów od 2,250 do 7,6 tys obr/min. Doskonała elastyczność silnika znajduje potwierdzenie w osiągach obu samochodów; RS4 Avant i RS4 Cabrio potrzebują poniżej 5 sekund, by osiągnąć prędkość 100 km/h. Prędkość 200 km/h Avant osiągnie po 16,9 sekundy, zaś Cabrio po 17,5 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9177/s4avant-audi-04.jpeg',550,365) ) |
| --- | Oba samochody wyglądają pięknie, bo oszczędzono im stylistycznej ostentacji, właściwej samochodom aspirującym do miana wyczynowych. Wersje RS 4 obniżone są w porównaniu do zwykłych A4 o 30 mm, przez co sprawiają wrażenie idealnie przylegających do podłoża. Podkreślają to biegnące u dołu spojlery. Wersja RS 4 Avant, podobnie jak saloon, standardowo wyposażona jest w fotele kubełkowe, zaś w RS 4 Cabrio zamawia się je opcjonalnie. Najwyraźniej uznano, że nabywcy kabrioletów chcą dysponować olbrzymią mocą silnika, ale jednocześnie korzystać z komfortu. Dach wersji Cabrio sterowany jest układem elektrohydraulicznym, i może być składany i rozkładany nawet podczas powolnej jazdy (prędkość do 30 km/h). Operacja otwierania dachu trwa zaledwie 21 sekund.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9177/s4avant-audi-05.jpeg',550,408) ) |
| --- | Wszystkie wersje Audi RS 4 wyposażone są w układ ESP ostatniej generacji, który ma tę zaletę, że reaguje później – obdarzając kierowcę maksimum zaufania. Ma to powstrzymać amatorów ostrej jazdy przed dezaktywacją systemów elektronicznych, co zważywszy na moc samochodów, obciążone byłoby znacznym ryzykiem. Na szczęscie, cena Audi RS 4 jest na tyle wysoka, że na jego zakup zazwyczej nie mogą sobie pozwolić skorzy do błazeństw na drodze młodzieńcy.