Audi RS 4 Avant, auto o dwunastoletniej historii doczekało się następcy. Producent wprowadza na rynek trzecią generację wozu.
Samochód napędzany będzie wolnossącym silnikiem V8 FSI o mocy 450 KM przy 8 250 obr/min. Maksymalny moment wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr/min. Do "setki" auto rozpędza się w czasie 4,7 s, natomiast ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h. Na życzenie można ją podwyższyć do 280 km/h. Nowy model Audi który ma napęd na cztery koła zużywa średnio 10,7 l/100 km.
W samochodzie będzie montowana siedmiobiegowa skrzynia S tronic z długim najwyższym przełożeniem. Funkcja Launch Control zapewnia start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół.
Zawieszenie wykonane zostało przede wszystkim z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant obniżono je o 20 mm. 19-calowe koła wyposażono w opony 265/35. System hamulcowy charakteryzuje się dużymi, wewnętrznie wentylowanymi tarczami stylizowanymi na kształt fali. Każdy z przednich zacisków hamulców posiada osiem tłoków.
Zmiany zaszły w stylistyce. W reflektorach o kształcie klina wykorzystano technologię ksenonową plus, zaś w światłach do jazdy dziennej wykorzystano diody. Maskę pojazdu dzielą wyraziste przetłoczenia, natomiast duże wloty powietrza nadają przedniej osłonie wyróżniający wygląd.
W środku znajdziemy dużo czerni. Elementy dekoracyjne wykonano z włókna węglowego. Kierownica wielofunkcyjna obszyta jest skórą, natomiast zagłówki zostały zintegrowane z oparciami siedzeń. Pojemność bagażnika wynosi 490 l, a po złożeniu siedzeń wzrasta ona do 1 430 l.