Audi R8 e-tron ustanowił nowy rekord świata. Przejechał północną pętle toru Nurburgring w czasie 8 minut i 9,099 s.
Czas osiągnięty na dystansie 20,8 km jest najlepszym w historii seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Auto o mocy 280 kW prowadził kierowca wyścigowy, Markus Winkelhock.
Napęd wozu jest identyczny, jak w modelu seryjnym który pojawi się na rynku w końcówce 2012 r. Jego oba silniki generują moment obrotowy 820 Nm. Ponad 490 Nm jest przenoszone na tylne koła podczas ruszania auta z miejsca. Do "setki" auto rozpędza się w ciągu 4,6 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 200 km/h, jednak podczas bicia rekordu podwyższono ją o 50 km/h.
Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej, co wystarcza na pokonanie dystansu ok. 215 km. Akumulator ma kształt litery T i został zamontowany w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim a tylną osią. Podczas hamowania jest on ładowany metodą rekuperacji. Karoserię zbudowano przede wszystkim z aluminium oraz włókien węglowych, dzięki czemu udało się zredukować masę pojazdu do 1 780 kg.
Wynik Audi R8 e-tron był o ok. minutę gorszy od najlepszego czasu osiągniętego samochodem spalinowym.