Audi R18 e-tron quattro po ulepszeniach

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Audi zmodernizowało swój bolid R18 e-tron quattro. Pojazd ten wystartuje w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, której najsłynniejszą rundą są 24-godzinne zawody w Le Mans.

Nowa wersja odróżnia się wizualnie od poprzednika, pomimo tego, że struktury bazowe są bardzo ze sobą spokrewnione. Odświeżony wygląd jest wynikiem nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią część pojazdu, wzdłuż bokół oraz z tyłu. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwoliły na zastosowanie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight. Nowe R18 e-tron quattro przejęło od poprzedniego modelu centralną klatkę bezpieczeństwa, ale maska pojazdu, przednie błotniki oraz wnęki kół zyskały nowy wygląd. Na bieżący sezon przygotowano dwa warianty karoserii.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Zmiany dosięgnęły również napęd. Inżynierom udało się zwiększyć ilość energii wykorzystywanej na okrążenie w Le Mans z dwóch do czterech megadżuli. Podczas hamowania energia jest odzyskiwania, a podczas ponownego przyspieszania układ może ją przesyłać na przednią oś. Wykonujący to zadanie silnik elektryczny ma moc 272 KM. Akumulator energii kinetycznej zamontowano w kokpicie obok kierowcy i może jej zmagazynować o ok. 17 proc. więcej niż poprzednio.

Pomimo większej mocy auto ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, czyli 870 kg. Wyższa moc napędu hybrydowego wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami dla silnika spalinowego. Zgodnie z przepisami, jeśli konstruktorzy zdecydują się zastosować większą moc napędu hybrydowego, ilość paliwa zużytego do wytworzenia potrzebnej energii musi być mniejsza. Dopuszczalne spalanie oleju napędowego spadło o 2,5 proc. 6-litrowy motor V6 TDI generuje moc 558 KM.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025