Audi Q5 

None

Obraz

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przypadku dróg o gorszej jakości, a zwłaszcza podczas przejazdów pustynnymi terenami jazda Q5 była nieoceniona. Tradycyjne kombi quattro jest bowiem idealne na normalnych drogach i zapewnia optymalną przyczepność, ale przy wjeździe w teren, przegrywa z samochodem o większym prześwicie i wzmocnionym zawieszeniu. Po prostu: Q5 można bez obaw wjechać na bezdroża.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

10 / 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

11 / 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka