Audi A8 L
None
Dodatkowe 13 cm luksusu
Ten samochód zachwyci wszystkich miłośników elektronicznych gadżetów. To komputer na czterech kołach i najszybszy hot-spot świata. Mknąc z prędkością 250 km/h niemiecką autostradą można surfować w sieci. Gdyby nie było samolotów, A8 L byłoby bezkonkurencyjne. Zwłaszcza w wersji z silnikiem W12 o mocy 500 KM.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Najważniejsza jest dodatkowa przestrzeń, która pozwala podróżować w niezwykle komfortowych warunkach. Ten samochód powstał z myślą o jednym pasażerze: VIP-ie, który zasiądzie w prawym fotelu w drugim rzędzie siedzeń.
Dodatkowe 13 cm luksusu
To prawdziwe biznesowe centrum dowodzenia na kołach. Kto lubi komputerowe programy z rozbudowanym menu, polubi z pewnością nowy system MMI, służący do zarządzania funkcjami tak licznymi, że instrukcja obsługi samochodu ma grubość encyklopedii. Kierowca nie ma szans, by się nudzić stojąc w korkach.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Dwa duże monitory: jeden w zestawie instrumentów, drugi na konsoli głównej służą za centrale obsługowe. Prezentują informacje z pomocą trójwymiarowej grafiki.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Oprócz znanego z innych modeli Audi charakterystycznego pokrętła, do obsługi nowego systemu MMI służy również dotykowy panel MMI touch. W zależności od potrzeb zmieniają się obsługiwane z jego pomocą funkcje.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Działa podobnie jak touch pad w laptopie. Z tą jednak różnicą, że na jego powierzchni wyświetlają się cyfry, które mogą służyć np. do przełączania zaprogramowanych stacji radiowych. Pomyślicie zapewne, że służą także do obsługi telefonu. Nie, to byłoby zbyt proste i oczywiste rozwiązanie. Inżynierowie z Audi posunęli się dalej, tworząc program służący do rozpoznawania ręcznego pisma, kreślonego palcem na powierzchni touch pada. W czasie jazdy z łatwością jestem w stanie nakreślić ręką coś co będzie przypominać litery i cyfry. Komputerowy program porówna to ze swoją bazą danych i rozpozna. Na ogół właściwie, choć czasem może mieć problemy z identyfikacją znaków u osób z fatalnym charakterem pisma.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Na pokładzie flagowego okrętu Audi z powodzeniem może funkcjonować niewielkie biuro. I to nie tylko ze względu na odpowiednie zaplecze techniczne, ale również ponadprzeciętną ilość miejsca i typową dla tej marki, wzorcową jakość montażu i materiałów zastosowanych do wykończenia wnętrza.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Kreśląc palcem litery lub cyfry kierowca Audi A8 L może wprowadzać do nawigacji cel podróży lub numer telefonu. Dzięki akustycznemu potwierdzeniu nie musi odrywać wzroku od drogi. Nawigacja też ma kilka ciekawych rozwiązań. Dzięki współpracy z Google system pobiera na bieżąco z internetu wiadomości i aktualne prognozy pogody i uzupełnia bazę „punktów zainteresowania” POI. W ciągu roku ma zostać wprowadzony także moduł UMTS, który dzięki szybkiej transmisji danych może przenosić na bieżąco na monitor mapy i informacje z Google Earth.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Nawigacja współpracuje z systemami bezpieczeństwa. Czyta z wyprzedzeniem przebieg trasy i przekazuje dane do modułów sterowania automatycznej skrzyni biegów, reflektorów i aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu systemy mogą rozpoznawać skomplikowane scenariusze, a tempomat działa do prędkości 250 km/h.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Najmocniejsza wersja z 12-cylindrowym silnikiem w układzie W robi piorunujące wrażenie. Benzynowa jednostka FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 6.3 l i mocy 500 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 625 Nm przy 3 250 obr./min. Z tak mocnym sercem największa limuzyna Audi przyspiesza do setki jak samochód sportowy - w zaledwie 4,7 sekundy. Pomimo to we wnętrzu panuje cisza i spokój. Dzięki staraniom inżynierów kierowca i pasażerowie nie odczuwają nic oprócz przeciążeń.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Soczysty dźwięk potężnego silnika można usłyszeć tylko wtedy, gdy wciśnie się gaz do podłogi. Na zatłoczonej niemieckiej autostradzie, pomimo braku ograniczeń prędkości, nie było miejsca do pełnego wypróbowania zrywności tego modelu.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Biorąc pod uwagę wielkość auta oraz ilość cylindrów, moc i pojemność silnika W12, spalanie można uznać za niewielkie. Średnio „tylko” 15,2 l/100 km. To naprawdę niezły wynik.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Audi A8L jest pierwszym samochodem, który na życzenie może zostać wyposażony w fabryczny hotspot WLAN, gwarantujący dostęp do internetu z prędkością do 7.2 Mbit/s. Pasażerowie mogą równocześnie korzystać z ośmiu urządzeń: laptopów, iPadów i netbooków, połączonych z globalną siecią w technologii UMTS.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Nowe Audi A8 L jest dłuższe od standardowej wersji o 13 centymetrów i wyższe o 2 mm. Dzięki aluminiowej konstrukcji szkieletu i aluminiowym poszyciu nadwozia A8 L jest o ok. 40 procent lżejsze od samochodów konkurencji.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Przekłada się to również na lepsze osiągi i niższe spalanie. Auto prowadzi się jak po szynach, jest zaskakująco zwinne, a wytłumienie wnętrza sprawia, że konwersując z tylnego fotela z kierowcą mknącego z prędkością 220 km/h Audi A8 L nie musimy nawet podnosić głosu.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Na pokładzie flagowego okrętu Audi z powodzeniem może funkcjonować niewielkie biuro. I to nie tylko ze względu na odpowiednie zaplecze techniczne, ale również ponadprzeciętną ilość miejsca i typową dla tej marki, wzorcową jakość montażu i materiałów zastosowanych do wykończenia wnętrza.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Po uruchomieniu silnika z deski rozdzielczej wysuwają się dwa aluminiowe tweetery o stożkowatym kształcie. Ich niezwykły wygląd nie jest designerską fanaberią. Ten kształt pomaga w optymalnym rozprzestrzenianiu dźwięku.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Dzięki kamerze termowizyjnej, pokazującej obraz w odcieniach szarości na monitorze wbudowanym w tablicę zegarów kierowca widzi nawet to, czego nie zobaczyłby gołym okiem w dzień, ani tym bardziej w nocy.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Sprzężony z kamerą „asystent widoczności” nocą zaznacza na monitorze osoby, które znajdują się przed pojazdem. Jeżeli stwierdzi potencjalne zagrożenie, zostaną one oznaczone czerwonym kolorem i włączy się ostrzegawczy sygnał. Jeśli ze strony kierowcy nie będzie żadnej reakcji, system bezpieczeństwa Audi pre sense samodzielnie zahamuje, by zmniejszyć skutki najechania na przeszkodę.
Dodatkowe 13 cm luksusu
W nawigacji zastosowano kilka ciekawych rozwiązań. Dzięki współpracy z Google system pobiera na bieżąco z internetu wiadomości i aktualne prognozy pogody i uzupełnia bazę „punktów zainteresowania” POI. Jest także moduł UMTS, który dzięki szybkiej transmisji danych może przenosić na bieżąco na monitor mapy i informacje z Google Earth.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Oprócz znanego z innych modeli Audi charakterystycznego pokrętła, do obsługi nowego systemu MMI służy również dotykowy panel MMI touch. W zależności od potrzeb zmieniają się obsługiwane z jego pomocą funkcje. Działa podobnie jak touch pad w laptopie. Z tą jednak różnicą, że na jego powierzchni wyświetlają się cyfry, które mogą służyć np. do przełączania zaprogramowanych stacji radiowych. Rozpoznaje także kreślone palcem na jego powierzchni litery i cyfry.
Dodatkowe 13 cm luksusu
W ofercie jest pięć silników o mocach od 250 do 500 KM. Wszystkie połączone z 8-biegowymi skrzyniami tiptronic, automatycznie dostosowującymi szybkość zmiany przełożeń do stylu jazdy kierowcy.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Pod maską może się znaleźć 250-konny, 3-litrowy diesel TDI, który w zupełności wystarczy, by komfortowo i dynamicznie podróżować tą wielką limuzyną. Osiągi są bez zarzutu, a dodatkową nagrodą dla osób które wybiorą ten silnik jest zużycie paliwa na poziomie 8,2 l/100km. Taki średni wynik samochód uzyskał w rzeczywistych warunkach na autostradowo – miejskim, niespełna 180-kilometrowym, testowym odcinku.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Perfekcja w każdym detalu. Audi słynie z jakości wykonania wnętrz. We flagowej limuzynie nie mogło być inaczej.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Za dopłatą między siedzeniami może znaleźć się konsola z wbudowanym składanym stolikiem i lodówką oraz panelem sterowania całą elektroniką auta: 4-strefową klimatyzacją, systemem MMI, audio oraz tym co oglądamy na dwóch umieszczonych z tyłu 10,2-calowych monitorach.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Pasażer na tylnym fotelu ma do dyspozycji również pilota, który może pełnić funkcję bezprzewodowego, pokładowego telefonu.
Dodatkowe 13 cm luksusu
We współpracy ze specjalizującą się w audiofilskich zestawach audio firmą Bang & Olufsen, specjalnie dla modelu A8 L opracowano zintegrowany system rozrywki. Trwającymi dwa lata pracami nad dostrojeniem składającego się z 19 głośników o łącznej mocy ponad 1400 W systemu audio kierował po stronie Audi nasz rodak, inżynier-akustyk Adam Sulowski. Ich efektem jest 18 automatycznych ustawień nagłośnienia, optymalnych dla różnych gatunków muzyki i dostosowanych do potrzeb każdego z pasażerów.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Umieszczony w podsufitce mikrofon dopasowuje głośność systemu audio do natężenia rozmów w kabinie pasażerskiej.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Pasażer siedzący na prawym tylnym fotelu ma do dyspozycji prawdziwe centrum dowodzenia.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Pokładowy telefon, pilot. W tak luksusowej limuzynie nie mogło ich zabraknąć.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Fotele kierowcy i najważniejszego pasażera w drugim rzędzie zaopatrzono w funkcję masażu. Z tyłu jej intensywnością możemy sterować z pomocą pilota, a do wyboru jest pięć różnych programów.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Soczysty dźwięk potężnego silnika W12 można usłyszeć tylko wtedy, gdy wciśnie się gaz do podłogi. Na zatłoczonej niemieckiej autostradzie, pomimo braku ograniczeń prędkości, nie było miejsca do pełnego wypróbowania zrywności tego modelu. Biorąc pod uwagę wielkość auta oraz ilość cylindrów, moc i pojemność silnika, spalanie można uznać za niewielkie. Średnio „tylko” 15,2 l/100 km. To naprawdę niezły wynik.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Bagażnik ma pojemność 510 litrów.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Silnik W12 to ciekawa konstrukcja. Aluminiowo-krzemowa jednostka składa się z czterech rzędów po trzy cylindry. Każde dwa rzędy są połączone i odchylone względem siebie pod kątem 15 stopni. Oba główne rzędy cylindrów są rozchylone pod kątem 72 stopni. W12 waży zaledwie 247 kilogramów, ma tylko 50 cm długości, a szerokość i wysokość, po 70 centymetrów.
Dodatkowe 13 cm luksusu
Szersze tylne drzwi ułatwiają zajęcie miejsca na jednym z niezależnych, elektrycznie regulowanych foteli. W środku jest naprawdę dużo miejsca dla nóg. Nieco mniej nad głowami. Wysocy pasażerowie oczywiście się zmieszczą, ale raczej nie będą zachwyceni faktem, że ich fryzury dotykają podsufitki. Fotele są niezwykle komfortowe, można je regulować w wielu płaszczyznach, pochylać oparcia i zmieniać podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Zaopatrzono je w ogrzewanie i wentylację. Pasażer siedzący na prawym tylnym fotelu ma również możliwość ustawiania znajdującego się przed nim siedzenia. Może też zamienić swój fotel w wygodny szezlong. W oparcie poprzedzającego fotela wbudowano elektrycznie rozkładany podnóżek. Ile to kosztuje? W Niemczech za podstawową wersję Audi A8 L trzeba zapłacić równowartość 321 198 zł. Zakup najdroższej limuzyny Audi z pełnym wyposażeniem i 500-konnym silnikiem W12 oznacza pozbycie się około 550 740 zł.