Audi A5 Sportback

None

Obraz

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Marka z czterema pierścieniami prezentuje nową koncepcję samochodu: Audi A5 Sportback łączy w sobie cechy różnych typów aut. Ma być eleganckie jak coupé, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak kombi. Po wersjach coupé i cabriolet model Sportback jest trzecim członkiem rodziny A5 i otwiera nowy segment.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Z ciekawą stylistyką i mocnymi silnikami TFSI, FSI i TDI Audi A5 Sportback pojawi się w salonach na przełomie września i października.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

5-drzwiowe coupé ma wyróżniać się sportowo rozciągniętą linią. Przypominającą coupé sylwetkę uzyskano dzięki obniżeniu wysokości nadwozia o 36 milimetrów w porównaniu z limuzyną A4, opadającym bardzo długim liniom dachu, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, długiemu rozstawowi osi (2810 mm) oraz czterem pozbawionym ram drzwiom. Nowy projekt pokrywy bagażnika ma gwarantować wysoką funkcjonalność, prawie jak w modelach Avant.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Wszystkie, zastosowane w tym modelu jednostki napędowe są silnikami z bezpośrednim wtryskiem: jednostki wysokoprężne to TDI z układem Common Rail, silniki benzynowe wykorzystują technologię FSI. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin EU5, a silniki wysokoprężne wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Początkowo A5 Sportback będzie oferowane z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Jednostki benzynowe 2.0 TFSI quattro o mocy 211 KM i momencie obrotowym 350 Nm oraz 3,2-litrowy V6 o mocy 265 KM z napędem quattro wyposażono w Audi valvelift system. To układ sterowania skokiem zaworów, pozwalający na uzyskanie większej mocy i wyższego momentu obrotowego przy mniejszym zużyciu paliwa.

/ 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Na początku sprzedaży będzie można wybrać jeden z trzech silników wysokoprężnych: 2.0 TDI z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start-Stop, dysponujący mocą 170 KM i 350 Nm, a także wersję 2.7 TDI 190 KM, 400 Nm oraz trzylitrowy silnik V6 TDI z napędem na wszystkie koła, dysponujący mocą 240 KM i wysokim momentem obrotowym - 500 Nm.

10 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nowy system ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną przedniej osi, podobnie jak w coupe i kabriolecie, przy napędzie na przednią oś zapewni lepszą sterowność i kompensację reakcji na zmianę obciążenia, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo jazdy.

11 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Ciekawym rozwiązaniem jest Audi drive select. Pozwala on kierowcy na wybór jednej z trzech charakterystyk reakcji na pedał gazu, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic lub multitronic oraz wspomagania układu kierowniczego. Elementami tego systemu są: adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, a dla 3.0 TDI i 3.2 FSI – quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. Jeżeli A5 Sportback posiada system obsługowy MMI, kierowca będzie mieć do dyspozycji czwarty, dowolnie programowany tryb pracy.

12 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami.

13 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

14 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

W gamie jednostek napędowych znajdą się silniki znane z modeli A4 i A5: benzynowe 2.0 TSI w wersji o mocy 180 i 211 KM i 3.0 FSI V6 produkujący 265 KM oraz wysokoprężne 2.0 TDI 170 KM, 2.7 TDI 190 KM oraz 3.0 V6 TDI 240 KM. Wszystkie wersje wyposażone zostały w układ odzyskiwania energii z hamowania. W roku 2010 w Audi A5 Sportback dostępny będzie także silnik 3.0 V6 TFSI.

15 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

16 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

17 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

18 / 18Limuzyna coupe i kombi w jednym

Obraz
© Audi

Nadwozie Audi A5 Sportback jest o 36 mm niższe od modelu A4 sedan, jednak w kabinie pasażerskiej wygodnie zasiądą cztery osoby, które nie powinny narzekać na brak miejsca nad głowami. W obszernym bagażniku (480 l) zmieszczą się wszystkie torby, a po rozłożeniu tylnych siedzeń (980 l) będzie można przetransportować całkiem duży pakunek.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka