Nowe hybrydowe Audi wygląda tak samo, jak zaprezentowany w Genewie koncept A3 w wersji sedan. Długość tego auta wynosi 4,44 m, szerokość 1,84 m, a wysokość tylko 1,39 m. Takie proporcje (coraz popularniejsze w samochodach Audi) mają podkreślać bardziej sportowy charakter, który chce kreować niemiecka marka. Duża atrapa chłodnicy, przetłoczenia boczne i linia bagażnika są znane z pozostałych modeli oferowanych przez Audi. Nietypowym elementem są lusterka wykonane z aluminium i włókna węglowego, które stylizowane są na kształt przypominający przednie światła.
Wygląd Audi jest dużo bardziej konserwatywny, niż w przypadku konkurentów. Nawet samochody koncepcyjne nie wyróżniają się z gamy oferowanych pojazdów. Wersja sedan modelu A3 ma bardziej sportowy charakter, przez co słupek C jest mocniej pochylony przypominając tym samym modele A5 i A7. Nowoczesne materiały, metody konstrukcji oraz łączenia poszczególnych elementów pozwoliły zbudować karoserię o niskiej masie. Drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wykonane są z aluminium, dzięki czemu Audi A3 e-tron concept waży tylko 1720 kg. Wysoka sztywność karoserii jest pomaga w precyzyjnym prowadzeniu i komforcie jazdy.
Wnętrze A3 e-tron concept jest nietypowe dla Audi, ale takie samo jak w prezentowanej wcześniej zwykłej wersji sedan. Rozstaw osi 2,63 m - najlepsza wartość w segmencie kompaktowych aut klasy premium - zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu większą przestrzeń wokół kolan. Stylistyka w środku samochodu, choć skopiowana z wcześniejszego konceptu, jest nietypowa dla Audi. I jest to zdecydowany plus.
Na konsoli środkowej uwagę przyciągają cztery duże okrągłe wloty nawiewu przypominające turbiny samolotowe. Kokpit jest jasny i przestronny. Jego wygląd podkreślają poziome linie, a tablicę rozdzielczą ukierunkowano na kierowcę. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100 proc. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje ile energii pozostało w akumulatorze.
A3 e-tron concept jest wyposażony w znany z modeli produkcyjnych system multimedialny MMI. Najciekawszą opcją jest wprowadzone niedawno w najdroższych modelach rozwiązanie. Moduł UMTS umożliwia pełen dostęp do Internetu, a dzięki technologii WLAN wszyscy pasażerowie mogą korzystać ze stron internetowych oraz wysyłać e-maile.
Audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 211 KM z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 27 KM. System dysponujący łączną mocą 238 KM rozpędza auto do 100 km/h w 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h. Jak twierdzi producent, zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/100km. Uzyskanie tak niskiego wyniku było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, zaawansowanego systemu zarządzania energią, systemu start-stop oraz systemu rekuperacji.
Sercem Audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Akumulatory są doładowywane podczas jazdy lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. Kierowca może używać siedmiobiegowej skrzyni S tronic w trybie automatycznym lub manualnym (za pomocą dźwigienek znajdujących się na kierownicy).
Zawieszenie tego konceptu Audi bazuje na modelu RS 3 Sportback i dopasowane jest do mocy silnika. System drive select pozwala kierowcy wybrać jeden z pięciu trybów pracy silnika, układu kierowniczego i skrzyni biegów: comfort, auto, dynamic, individual oraz efficiency. Przy czym ten ostatni zapewnia największą oszczędność paliwa.
sj