Niedawno informowaliśmy o tym, że Audi zaprezentuje nową wersję modelu A2. Teraz przedstawiono pierwsze obrazki, na których można zobaczyć koncept, który pojawi się na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.
Nowa odsłona modelu A2 będzie niewiele mniejsza od poprzednika, który przestał być produkowany w 2005 roku. Kształt i założenia konstrukcyjne też pozostały bez zmian. Wysokie opływowe nadwozie kryje oszczędny samochód miejski. Wygląd nowego A2, to przejaw typowego dla Audi konserwatyzmu – trochę szkoda, ponieważ samochód koncepcyjny powinien zaskakiwać i zwracać uwagę. Może to jednak sugerować, że niemiecka marka planuje wprowadzenie tego samochodu do sprzedaży jako konkurenta dla BMW i3.
Nowe Audi A2 będzie napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowy równym 270 Nm. Audi zapewnia, że litowo-jonowe akumulatory pozwalają na przejechanie 200 km, a ich naładowanie ze zwykłego gniazdka zajmie 4 godziny. Problemem samochodów elektrycznych jest ciężar akumulatorów, jednak podobnie jak poprzednia generacja A2, tak też nowy model będzie wykonany w dużym stopniu z lekkiego aluminium, a część elementów z włókna węglowego. Należy się jednak obawiać, że podobnie jak we wcześniejszym aucie, wpłynie to niekorzystnie na cenę takiego samochodu.
Plusem natomiast mają być osiągi. Są one w pełni zadowalające dla samochodu miejskiego. Przyspieszenie do 100 km/h będzie zajmować niewiele ponad 9 sekund, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wyniesie 150 km/h. Te nienajgorsze osiągi są możliwe dzięki temu, że nowe A2 będzie ważyć tylko 1150 kg. Jednak z drugiej strony poprzednia generacja ważyła zaledwie 895 kg i w najoszczędniejszej wersji potrzebowała średnio 3 l oleju napędowego na 100 km. Mimo to nietypowa stylistyka i wysoka cena skutecznie odstraszyły potencjalnych klientów.
Zapewne z tego powodu Audi tym razem zdecydowało się na bardziej konserwatywne podejście. Natomiast aktualnie wysoka cena za samochód elektryczny jest normą. Oprócz tego Audi chce w nowym modelu zastosować kilka nowych rozwiązań, w tym opcję, w której auto będzie w stanie jeździć samemu. Więcej informacji o planach dotyczących elektrycznego A2 poznamy we Frankfurcie.
sj