| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9049/chrysleraspen3.jpg',550,325) ) |
| --- | Chrysler postanowił wykorzystać doświadczenie należącej do tej samej grupy kapitałowej marki Jeep i przygotować pierwszy w swej historii model typu SUV. Aspen – bo o nim mowa, jest dość niekonwencjonalnym samochodem kategorii sportowo-rekreacyjnej, o czym przekonuje już pierwszy rzut oka.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9049/chrysleraspen5.jpg',550,366) ) |
| --- | Aspen to najbardziej luksusowy chyba zimowy kurort Ameryki. Skoro więc producent posłużył się jego nazwą w przypadku auta typu SUV, to najwyraźniej jasno chce wyznaczyć miejsce swego dla produktu gdzieś bliżej bulwarów modnego kurortu, niż błotnistych wertepów na pustkowiu. …Bo przecież prawdziwy amator jazdy terenowej i tak wybierze Jeepa, jeśli na samochodach DaimlerChrysler mamy poprzestać. Aspen jest więc propozycją dla rodzinnych mieszczuchów, którzy mierzyć się będą co najwyżej z zaspami na autostradzie. Producent przewiduje, że nabywcami modelu Aspen będą klienci w wieku 40 – 55 lat.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9049/chrysleraspen4.jpg',550,366) ) |
| --- | Gabarytami Chrysler Aspen przynależy do górnej stawki kategorii SUV. Aut takich sprzedaje się w Ameryce ponad 2 miliony egzemplarzy. Nic też dziwnego, że Chrysler pozazdrościł marce Jeep i postanowił też zawalczyć o względy tak licznej klienteli. …Tylko, czy Aspen zdoła zaskarbić sobie jej względy? Wygląda bowiem, nie przymierzając, jak Van w wersji terenowej. Nie odznacza się ani lekkością, ani surową powierzchownością, której pożądają nabywcy aut 4x4.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Może się okazać, że nic na świecie nie jest pozbawione swej przyczyny, i jeśli od kilkudziesięciu lat Jeep robił auta 4x4, a Chrysler samochody rodzinne, to podział taki miał swój sens.