Aprilia Dorsoduro 900 i Shiver 900 znikną z rynku. To ofiary normy Euro 5
Nowe normy emisji spalin Euro 5 i pojawienie się modeli z linii 660 to dwa powody, przez które Aprilia wycofuje ze sprzedaży modele Dorsoduro 900 i Shiver 900. Pozostaje jednak pytanie, jak będzie wyglądała sytuacja z ich następcami.
Na razie pierwszym modelem z nowej serii jest sportowa Aprilia RS 660, ale prawdopodobnie na początku 2021 r. zadebiutuje też jej goła wersja, czyli Aprilia Tuono 660. Motocykle te są zbliżone do siebie, więc naked powinien pojawić się w miarę szybko. Jego dwucylindrowy rzędowy silnik będzie generował okrągłe 100 KM, co oznacza, że model też wyraźnie jest przygotowywany na następcę motocykla Shiver 900.
Oba znikające z oferty modele linii 900 napędzane są widlastymi dwucylindrowymi silnikami o pojemności 896 cm3, maksymalnej mocy 95,2 KM i maksymalnym momencie obrotowym 90 Nm. Zatem jednostka 660, choć mniejsza, będzie zapewniać nawet nieco lepsze osiągi.
Tak jak Aprilia Shiver 900 dość szybko doczeka się następcy pod postacią Tuono 660, tak w przypadku Dorsoduro 900 może to potrwać nieco dłużej. Jednak wycofanie tego modelu to zarazem potwierdzenie krążących od jakiegoś czasu informacji, że linia 660 będzie miała trzeciego przedstawiciela, który prawdopodobnie będzie się nazywał Tuareg 660. Podobnie jak Dorsoduro 900 ma to być bardziej uniwersalny model, który poradzi sobie na drogach gorszej jakości (niekoniecznie asfaltowych).
Wygląda na to, że wprowadzenie nowej normy Euro 5 zbiegło się z planem wprowadzenia przez Aprilię nowej linii modelowej 660, która zastąpi 900. Zatem nie ma już sensu modyfikowania starego silnika i dostosowywania go do nowych norm tylko na chwilę przed premierą następców tych dwóch modeli. Zapewne jednak dziura w ofercie zostanie szybko załatana.