Antara – SUV Opla!

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9566/antara-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | W ciągu ostatnich ośmiu lat europejski segment samochodów typu SUV urósł dwukrotnie – nie dziwi więc, że wszyscy liczący się producenci starają się przygotować własny model tego typu. Opel obwieścił dzisiaj, że przygotował produkcyjną wersję Antary, która jako studyjny model Antara GTC prezentowana była podczas zeszłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9566/antara-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Produkcyjna wersja Antary nie jest już tak awangardowa, jak jej studyjny protoplasta, ale zachowała muskularną sylwetkę i schodzącą w dół ku tyłowi linię dachu. To rozwiązanie nawiązujące do linii coupe ma niewątpliwie przydać Antarze dynamicznego wyglądu. Antara w niewielkim chyba stopniu przypomina produkowane obecnie modele Opla – nie dziwi więc umieszczenie na grillu dużego loga marki. Wewnątrza auta stylistyka jest chyba jeszcze nowocześniejsza, niż na zewnątrz. Uwagę zwraca fakt, że wprowadzono nieco obłości, odchodząc tym samym od kanonu linii prostych obowiązującego w Vectrze, czy Signum.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9566/antara-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Podstawową jednostką napędową Antary będzie silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra i mocy maksymalnej 141 KM. Producent oczekuje, że największą populranością cieszyć się będzie wersja napędzana dwulitrowym dieslem o mocy 150 KM (znanym z Astry, Vectry i Saaba 9-3). Trzecim, najmocniejszym motorem montowanym w Antarze będzie benzynowy silnik 3,2 litra V6, który osiąga moc maksymalną 224 KM. Oba silniejsze silniki dostępne będą ze skrzynią manualną lub automatem.


Premiera Opla Antary nastąpi już jesienią 2006 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Najtańsza wersja Antary kosztować będzie 26850 euro, czyli około 100 tys zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła