Po zdobyciu tytułu Samochodu Roku 2012 Opel Ampera zadebiutował podczas Międzynarodowego Rajdu Monte Carlo samochodów elektrycznych i z napędem alternatywnym i wygrał jego 13. edycję.
Zwycięski francuski duet, Bernard Darniche i Joseph Lambert, zdołał pokonać imponującą liczbę rywali. Warto wspomnieć, że w pierwszej dziesiątce znalazły się aż cztery Ampery. W rajdzie wystartowało około 130 uczestników reprezentujących około 30 producentów, a ze zwycięskiego modelu korzystało siedem załóg, w tym jeden prywatny zespół Ampera. Pozostali rywale to Renault Fluence Z.E., sportowy Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV i Peugeot Ion.
Rajd wyruszył z trzech miasteczek: Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand i Lugano. Licząca 550 kilometrów trasa prowadziła przez Digne-les-Bains do Monako. Drugiego dnia zespoły rywalizowały na liczącym 272 kilometry odcinku biegnącym przez oryginalny szlak Rajdu Monte Carlo i francuskie Alpy Nadmorskie do Monako. W ciągu dwudniowej imprezy załogi przechodziły testy regularności, a kierowcy musieli wykazać się nie lada umiejętnościami maksymalnego wykorzystania potencjału pojazdów.
Oprócz testów regularności bardzo duże znaczenie miało zużycie paliwa. Na podstawie wzoru uwzględniającego masę pojazdu, emisję CO2, jak również gęstość energetyczną paliwa i jego zużycie, organizatorzy mogli obliczyć wartość porównawczą i sporządzić ogólny ranking.